onsdag 14 augusti 2013

Hallå?? Vart har jag tagit vägen??

Ett litet blogguppehåll blev det visst... Men nu är jag pået igen. :) Vad händer? Jo, Vincents ena puff gick sönder för ett par dagar sen, så han har liksom lärt sig att simma. Han är sååå duktig, men lite farlig eftersom han anser att han inte behöver puffarna längre. Nu åkte vi ändå och handlade nya idag... Och tre nya fräscha skaljackor på Polarn. Nice nice! Och en ehhh pruttkudde.

Jag har tagit tag i plugget, duktigt duktigt! Jag håller mitt löfte till mig själv, efter frukost disk och sen 30 minuters städning. Jag mår ju nämligen kasst av att ha det stökigt.... Eller nåja, får jag se hemmet hyfsat rent en gång per dag då är jag nöjd. :)

Tussarna då? Vad händer med dem? Jo, de är vildare än vildast! De busar så jag blir alldeles slut! Celine går stadigt och springer nästan, hon har fått ett par rosa crocs som hon är såååå nöjd med. Vendela kryper snabbt som ögat, men vill inte riktigt gå... Tror hon är för snabb på att krypa för att det skulle vara intressant med nåt annat. Vendela håller på att få höger framtand och hur kämpigt det är har hela området fått veta... Flera gånger varje dag!! Celine var bussig nog att visa henne vad hon kan göra när hon väl får lite fler tänder... Bitas! Celine bet Vendela så att blodvite uppstod i lekparken... Den dan då pappan hade dem så att mamman fick rida på ponnyn lite... Snällt värre!

Nä nu ska jag läsa lite mer i min skolbok... Sömnproblemet är ett faktum och jag kan räkna med en dålig dag i morgon... Det är sååå lätt att styra hur jag vill må eller hur är det nu alla populära böcker och positiva föreläsare säger. Nja, jag har en hög förståelse för alla som hamnar under den där blöta, kalla yllefilten full med ångest. Så det så! Sömn is the Shit... I alla fall för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!