lördag 30 november 2013

Härlig aktiv fredag

Ligger vaken, sovrummet är varmt... Jättevarmt. Vi har haft en trasig bergvärmepump hela förra vintern, blundat för det och nu tagit tag i det. Så nu är det supervarmt!! Ute är det 6 minus och iskallt.... Fönstret är öppet men fortfarande... Ja precis varmt! Vincent väckte mig vid 1 tiden och sen kunde jag inte somna om... Lite rädd att försova mig, har ju hästarna denna helg. Globen-helgen så ingen annan vill. Men jag tänkte va smart och ta min helg nu i stället för januari, brrr!! Jag har fixat lite med min inlämningsuppgift... Gjort andra delen kvar, bara sista nu. Kämpa kämpa!! Tycker ändå jag har bra energi denna del av terminen! 

Var i går på 4 års check med Vincent och tussarna förstås. Vincent var fantastisk och gjorde allt som Ulla bad om, han kunde bokstäver?! Som jag inte ens visste han kunde. Hans favoritprogram på TVn var Bokstavsplaneten, bra där! Han såg perfekt och hörde perfekt, la alla hörstavar i burken, ritade en gubbe och ett kors, pratade om bilder och berättade att han brukar plocka blommor till mamma, att flaggan på dagis är blå och gul! Jag höll på att svämma över av stolthet... Han frågade senare i bilen om han kunde få börja skolan nu när han var så duktig!! :) Sötis!! 

Tjejerna skötte sig perfekt och följde bara med tyst och försiktigt när vi flyttade oss runt på BVC. Sen att de hemma klättrade omkring och rev ner Cs favoritkopp så att örat gick av... Ehh det blundar vi lite för! Vi åkte vidare efter kollen och matade lite hungriga hästar. Sen blev det lunch på McD och även där var de perfekta alla tre. Sen var det dags för parken och Vincents kompis E med tillhörande mamma och lillebror. Då hade tussarna fått nog, det gick bra ett tag... Men sen, herre Gud så de skrek! Vincent stannade kvar och lekte (premiär), tussarna och jag hämtade Tindra, åkte till Dennis som fick sig en skrittur i allén... Vidare mot teatern, först hämta Vincent som blivit bjuden på te. :) 

Nä nu är det dags, upp skrapa bilen och åka. Brrrr gruvar mig lite. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!