lördag 5 oktober 2013

Mormor och hästtankar

Fredagsmys med Idol och pärlplattor. :) Så kan det vara... jag ser ju inte på Idol normalt sett (ehh jag pluggar mest på kvällarna) men nu är mamma här och då blev det liksom Idol för hela slanten. Nu är det nattplugg som gäller.... men jag kan ju inte fokusera! Läste precis att ryttaren får vara max 14 år för att tävla B-ponny i dressyr... skit oxå, provmätte ponnyn i går och han var ca 131 cm MED skor. :( Få se om de kan mäta upp honom, annars blir det sorgligt om ett par år eller inga tävlingar. Kan ju inte annat än erkänna att jag lääääängtar efter en egen häst, alltså en i min storlek.... eller jaja jag menar en vuxen-häst, B-ponnyn är ju i min storlek ;-).

Tussarna har varit så nyfikna och intresserade i dag, mormor har ju varit på besök! De har suttit i mormors knä stilla som små ljus, ätit tysta och stillsamma... jag undrar VEM har bytt ut mina barn? För så här snälla är de bara inte!! Jag har förklarat för mamma att (speciellt Céline) klättrar, står i fönstren och bankar, kryper upp för trappan, slåss, vrålar och kastar saker. Men nu är de plötsligt två små prinsessor... jahapp, få se om verkligheten kommer i kapp i morgon.

Nä, dax att *gäsp* plugga lite dårå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!