onsdag 9 oktober 2013

Slottsherre, målfokusering och snorkråkor

Jag har lagt upp en plan för plugget, första veckan så skulle jag fixa 800 minuter plugg... det blev 300 nånting, hmmm... veckan därpå då skulle jag fixa 1200 minuter plugg (20 timmar eftersom jag läser halvtid), jag fixade 600 nånting. Ganska bra va, med tanke på att det var dubbla det jag gjorde veckan innan! Denna vecka tänkte jag greja 2400 minuter, eftersom jag har två kurser som jag måste komplettera i... vad händer?? Jag har redan grejat över 600 poäng?! Jahaja, sikta mot universum och nå grantoppen eller nåt! Det stämmer! Jag har även planerat på ett heeeelt annat sätt än vecka ett och jag är stolt! :)

Tjejerna är förkyla så in i... det är liksom inte ens kul (förkylning är väl aldrig kul, men kan ju vara hanterbart), vi kan inte göra nåt. Törs inte visa mig nånstans med dessa snoriga näsor, host och frust. Men de är söta och närvarande, Vendela fortsätter att ropa "Pappa" hela dagarna och när hon fick en chans att krama honom i dag trodde jag aldrig att hon skulle släppa! Söta unge!!

Annars då? Vincent har liksom accepterat förskolan, han trivs nog till och med. Ändå fortsätter han att säga att det var Såååå tråkigt i dag, när jag kommer och hämtar... Idag hade det varit Pyttelite roligt i och för sig. Dennis ska bli slottsherre och flyttar till sin tron på söndag, tårar har fallit och på andra håll är längtan stor. Han själv är i högsta grad ovetande och kände att det var dags för att bocka av ryttarinnan i dag, MEN som tränat på balansen och BARA hamnade på halsen och kunde åla sig tillbaka.

Jamen hör och häpna, mamman har trampat på motionscykeln i dag, 7 minuter minsann!! (Att jag trodde döden var nära... det talar vi tyst om... shhhhyyyy).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!