söndag 5 januari 2014

Tentaångest

Tentorna närmar sig med stormsteg!! Gaaaaah!! Dessutom en inlämningsuppgift som ska vara klar och inlämnad 17/1. Min hjärna och kropp värker, mitt tålamod är ca noll och huset är total kaos. Som alltid i dessa tider sitter jag och tänker: Hade jag inte haft dessa tentor, då minsann hade jag... Renoverat klart, gjort massor med barnen, ritat och fixat. Mmm eller hur... Hade jag inte haft tentorna så hade det inte varit såååå annorlunda. Då hade jag ändå dragit runt i mysbyxor och förmodligen städat bort tiden. Återigen undrar jag, kommer jag ångra mig att jag lagt ner all denna tid? Nåväl nu är jag till hälften igenom utbildningen och man kan väl säga att det är försent att hoppa av... Bara köra! 

Just nu är det 2 timmars vila för tussarna och då har jag skarpt schema. Jag ska hinna 70 sidor till innan de vaknar igen. Jag jobbar i 25 minuter, stämmer av hur jag känner mig. Har jag svårt att koncentrera mig tar jag 5 min paus, funkar det bra... Då kör jag på ytterligare 25 min. Vet inte om min studieteknik är den bästa men... 

Just ja! Måste leta upp en semla och trycka i mig idag!! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!