onsdag 12 juni 2013

Sova sova säng säng säng

Att plocka ut ett litet katthår från en 3 årig tunga, det är inte lätt kan jag lova! Ungen dregla och höll på att spy. Men efter att ha pillat ut hårstrået till kanten av tungan, så fick jag fatt i det. :) Ointressant som tusan, men ändå lite kul att komma i håg eller jag vet inte...

Sömn och somna, det är ju något som kan vara en utmaning för en småbarnsförälder. Men här kan jag lova att det är bra med tussar, eller nåja både och kanske. De har ju delat rum sedan de var pyttesmå och nu har jag varit tvungen att dra i hop deras sängar eftersom Celine pillat loss en sladd. Så nu när jag lägger dem så busar de ett tag med varandra, kastar över sina nallar och vällingflaskor till varandra, tjuter av skratt och slänger in sina ben till varandra och sen somnar de glada och nöjda. Visst de somnar inte direkt, men det är aldrig gråt. Samma sak när de vaknar, de skrattar och busar som tusan innan de vill komma upp, skönt för en trött tussmamma. :)

Nu sitter jag och kikar på Youtube, tusan va snälla människor de finns... Som har spelat in filmer om bland annat tröghetsmomemt och primitiva funktion. Plötsligt förstår jag mer än jag nånsin Har fattat. Tack tack för det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!