måndag 3 juni 2013

Trodde hon skulle dö!

Amen i bland är det som på triss-reklamen - plötsligt händer det! Jag har fordring i morgon bitti... 7 ska de söta små liven ha mat. C jobbar natt och ungarna har varit som tokiga i kväll. Då! Plötsligt nu i natt messar min fordringskompis att hon tar fordringen själv i morgon. Mäh! Får man ha sån tur?? Kan det till och med vara så att jag kommer få sova lite i morgon? Nja sån tur har jag nog inte. Hur som, jag ska njuta av den lilla tur som just träffade på mig. :)

Tussarna blev ju 11 månader i går, stortussar!! Nu lyckades lilla Vendela hamna i lite trubbel. Medan jag fixade en inlämningsuppgift, som bara är 35 dagar sen, så pillade tussarna upp luckan till öppna spisen. Där hade en bålgetingdrottning passat på att flytta in och blev såklart rasande.... Eller så ville hon bara inte vara i Vendelas lilla hand? Skriket som nådde mina öron var fruktansvärt! Ungen vrålade och blev knallröd i hela ansiktet och ner mot bröstet, flammigt röd liksom. Jag sprang med Vendela in i köket och spänner fast henne i stolen och hämtar snabbt Celine som inte fatta nåt? Spänner även fast henne. Getingen var nämligen kvar i vardagsrummet och de kan stickas igen. Sen tar jag telefonen och tänker ringa 112... Övertygad om att Vendela knappt kan andas... Jag bara skakar... Sen springer jag ut till garaget och hämtar C som sover i garaget. Tillbaka in, och då har hon sluta gråta och sitter och småsnackar lite med Celine. Ehh ja, skönt att jag inte ringde 112 och sen googla jag lite medan jag vänta på att 1177 skulle svara. Det verkar vara lugnt och även om de ser vääääldigt skräckinjagande ut så ska de inte vara farligare än en vanlig geting. Pew... Dramatik!

Sen var vi på Skansen och träffade finfrämmande från Skåne. Sååå trist att C jobba, men vi fick ju se dem ett tag i alla fall.

Härlig familjebild från Skansen... 20 bilder tagna och inte en enda när alla tittar in i kameran. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!