onsdag 18 september 2013

Händelserik dag

I dag har det varit en händelserik dag i den trötta tvillingmammans liv... började med ett lite pling i telefonen... eller nä... började med lämning på dagis av lilleman, som inte alls var så peppad (som vanligt)... sen hem, ska njuta av kaffe tänkte jag. DÅ pling i telefonen, spännande meddelande och ett telefonsamtal med en kompis jag inte haft kontakt med sen 2009. Oj oj, ingen update utan direkt på det viktiga. Efter samtalet var jag liksom uppjagad och skulle dricka klart mitt nya kaffe, men kaffet var ju iskallt... aha, fel mugg... gårdagens morgonkaffemugg, som inte heller hann bli uppdrucken. Hittade aldrig min pågående mugg (gör det kanske i morgon?) Sen 45 minuter senare, träffas vi och snart ses vi varje dag, hoppas jag! :) Jag vet, det låter flummigt, men allt kommer bli kristallklart framöver. Sen var det dags för lunch, en stökig sådan med massa kastad mat och skrik. Jahapp... ytterligare ett telefonsamtal, ungen skriker... fixar lite välling och ner med henne i sängen - tystnad i ca 30 sekunder, sen är det nästa unge... samma procedur. Samtalet fortsätter, väldans vad det ylas där uppe. Oj då, dags att hämta lilleman igen! Avsluta samtalet (som hade oerhört viktigt innehåll) och upp hämta tussar.... Men va f-n... Céline har bajsat, tagit av sig sin onepice, stoppat ner handen i blöjan och liksom fiskat upp bajset... som spridit sig över HELA sängen och det var INTE hon som ylade, utan det var Vendela som odlar massa nya, vassa tänder. GAAAAHH... nu börjar det bli lite mer stressigt än vad denna trötta mamman orkar med. Ner med den nedbajsade sötnosen, duscha.... torka, jaga, på med nya kläder och in i bilen. Hämta den andra och in i bilen och i väg! 13.27 ganska exakt rullar vi ut och 13.30 ska han hämtas... det är ca 10 minuter till dagis. Heja heja! Tillbaka hem med Vincent och gänget, Vincent är i fin fin form och berättar allt om bibliokteksboken, fisk som smakar kyckling och kommer med en vit sås och att fröknarna nog glömt bort skogen i dag?

Var är Tindra?? Kommer hon inte snart blir jag galen!! Nu, puh, äntligen... in i bilen igen!! Stallet... ok, nu har vi exakt 1 timme på oss... KÖR!!! För en gångs skull är hon blixtsnabb och ponnyn är färdigriden och ute i hagen igen på 50 minuter... otroligt?! Vad hände?? Vi åker 7 minuter senare än vad jag tänkt från stallet... men det är rekord! Hinner laga fin fin middag... korv med bröd, irriterar mig dock på att NÅGON (hehehe, läs C) har lagt ett helt korvpaket i frysen, utan att dela upp korvarna i nya påsar... sådär bra som jag gör.... det innebär att det tar 5 minuter extra att göra klart middagen. C rullar in 17.17... exakt 13 minuter kvar tills jag ska vara på ett förmöte till styrelsemötet. Sladdar in 6 minuter för sent på parkeringen, vinkar ivrigt till henne jag ska träffa och fastnar sedan i 30 minuter med ett par ur personalen. Bra jobbat... Förmötet går väl bra, men jag skrattar (helt oförklarligt) på helt fel ställe och undrar själv om jag fått Tourettes eller nåt?? Kan liksom inte rädda situationen och i mitt huvud så inser jag att jag är nog totalt blåst efter denna tid hemma och isolerad.... Styrelsemötet pågår till 21.20... jag kastar mig in i bilen och ringer snabbt hem. Får skäll eftersom jag ringer heeeelt fel... Vincent skulle juuuust somna. Mmmm jaja... Hemma igen. Helt uppe i varv och har ju klämt i mig en kopp kaffe vid sisådär 19.30... ska plugga.... eller leta efter viktiga saker på nätet... mm ställer en foderstat till ponnyn, det är ju bra... planerar morgondagens hoppträning... kikar lite på facebook... inget plugg... Nu är klockan 0.50 och jag sitter och bloggar en massa blaj blaj när jag borde läsa. Denna kurs är en av de viktigaste kurserna och jag bara måste klara tentan... men det verkar jag skita i?

Undra vad morgondagen har att ge?? Lugn och ro kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!