fredag 20 september 2013

Hur lugn blev dagen?

Gårdagen? Blev den lugn? Nja, vad är en lugn dag i mina mått mätt? Tror vi är nere på en hemmadag utan vare sig stallbesök eller något annat. I går var vi en sväng och kikade på nya Täby C... Häftigt! Önskar mig en påse pengar så att jag kan shoppa loss... Var bara Polarn och Pyret som fick ta del av slantarna i går. En fleece, ett underställ, stövlar, vantar... Inge riktigt kul alltså, men dyrt såklart! Vincent ska upp i tid från och med 1/10 och behöver då ordentliga underställ... 

Lunchade med C och tussarna på Vapiano, smaskens! Men Vendela tyckte det var alldeles för starkt, Celine slevade i sig såklart. Sen fick de lite gröt till Mellis, som de åt medan jag hängde tvätt. Alltså krigszonen jag kom ut till... Den var inte att leka med. Gröt överallt!! Jag var i upplösningstillstånd innan jag väl kom i väg till stallet, för att ha hopplektion med Tindra. Hon satt kvar denna gång, men har börjat tveka i stället. 

Efter stallet var det pizzeria, hem äta och så vidare till en kompis stall. Hon har barn i samma ålder som jag om man bortser från tussarna förstås. Vincent hade dökul och var superglad när vi skulle till stallet tidigt i morse. Blev dock purken när han insåg att det var gamla vanliga stallet det handlade om! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!