lördag 1 mars 2014

Du har lärt dig leka mamma!

Lördag och första dagen på årets första vårmånad. Kallt var det trots att termometern stod på + 2... Barnen var överladdade och C skulle jobba kväll. Jag kämpade mig ner till lekparken och de hade verkligen jättekul alla tre. Fick muta Vincent med mc och höll på att frysa ihjäl när jag kom hem och bryta i hop när Vincent påminde om sin hamburgare. 

Senare skrattade vi och kittlades vi och Vincent berömde mig för att jag kunde leka... Ehh tack för det! Vendela skulle absolut ha sin gocka med sig överallt och mm ska Vendela ha sin, så ska Celine ha sin... Bara det att Celine glömmer sin docka lite här och där och ska då sno Vendys. Tokstollar, men skojiga såna! Önska jag hade mer tid för dem var och en eller åtminstone ensam med Vincent ibland och tussarna i bland... Men vi har hittills aldrig haft barnvakt (förutom några timmar vid två tillfällen i Sundsvall) och lär inte få möjlighet närmsta framtiden... Tänkte på en sak i dag, sen tussarna föddes har jag knappt varit i från dem, de är med mig överallt. Mysigt, men det är nog bra att få längta i bland... Min stubin är mycket kort, även om den inte brinner så ofta som den skulle kunna. 

Dåligt med packning i dag... Så i morgon blir det packning av hall, kök och hmm tydligen kontor oxå!! Som vanligt med tre uppmärksamhetstörstande barn hängande i kläderna. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!