måndag 10 mars 2014

Sorg och snor

Tussarna är superförkylda och Vendela är varm... De är dock pigga som små illrar, vägrar äta mat och snorar överallt. De var uppe 6.30 och studsa i morse, så jag tänkte att de liksom kunde vila lite nu?! Men nä... De busar inne i sitt rum och skrattar och har sig.

Renoveringen pågår och jag önskar mig mitt hem tillbaka... Orkar inte ens gå ner och hämta mjölk till kaffet. Önska jag kunde dricka svart. Nu ska jag plugga lite... Snart deadline för sista hemtentan i ena kursen och sen hemtenta på tisdag i kvalitetskursen. Men mina tankar är på annat håll, vår ponnys fina granne har flyttat idag till de evigt gröna ängarna... Och det är så sorgligt. I går kväll var jag och fixade mat till Dennis och då stod där bara kvälls och morgonmat utanför hennes Box... Eftersom mer behövdes inte. Det gör mig så ont att allt ska ha ett slut. :( 

I helgen var vi på landet och skulle hämta klinkerplattor (de låg dock ute i garaget). Två spaljéer hade rasat... I övrigt var det små-mysigt att vara där ett dygn, men skönt att komma hem igen. Det är verkligen ett sommarställe! C tog med min laddare till telefonen och tur var ju det eftersom jag enbart hade 1% kvar på batteriet när vi kom fram... Men när jag skulle ladda var det visst laddaren till tussarnas nattlampa som var med. Snopet och lite ofrivillig frihet från telefonen. :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!