fredag 21 mars 2014

Lekiz

Fredag, klockan 7 knacka det på dörren... 18.30 var det hej då. Jag är helt sliten av veckans renovering, utan att gjort något själv. Hur som helst, vi sover ju inte bort dagarna i alla fall! :) 

Vi lyckades äta frukost trots buller där nere, nåja alla utom Vincent som intog sin macka med smält smör uppe. 

Viktigt att nämna är att tussarna numera kan peka på varandra (och alla andra i familjen), alltså om jag ber dem. Ber jag dem peka på sig själv då är de helt oförstående. :) Vendela ropar även på Celine: Cella Cella!! Haha. :D

Efter lite städning, som överhuvudtaget inte märktes, gjorde vi oss i ordning. Det var ju dags för Mc D och Lekiz med Vincents bästis! Först svängde vi förbi stallet för att mata hungriga hästar. Hmm, jag i mina vita converse. Smart! Som tur var dök en stall-kvinna upp och kunde slänga in alla hö-påsar... Vi åkte vidare till Mc D, jag, Vincent och Celine. Just det, Vendela hade en pappa-dag... Eller några timmar, som hon sov 90% av, men i all fall. Vi mumsade på och lekte lite i lekrummet, men när Vincents kompis puttade en nyckelpiga på honom så åkte vi vidare. På Lekiz hade barnen så kul och vad lätt det var med bara två barn!! Otroligt!! :) Celine klättrade och kämpade som tusan, Vincent såg jag knappt... Men jag hörde honom! 

Sen var det dags att åka hem och lösa av pappan som skulle till jobbet. Vi hämtade Tindra och en iPad sen drog vi vidare till Dennis. Tindra red med två kompisar, jag mockade och fixade.... Väntade och när hon väl var av hästryggen, frivilligt (en gång åkte hon tydligen av ofrivilligt), så åkte vi andra hem. Jag lagade mumsig gorgonzolapasta, snickaren snickrade, Vincent sov, tussarna gnällde och tjöt... Puh! Sen ner med tussarna i sängarna, Vendela slet av sig pyjamas och blöja.., sällan... Celine hade en gråtfest och så äntligen tyst därinne. Jag och Vincent kolla Amigo och nåt piratprogram, jag ville kolla Lets Dance men blev nedröstad. Så nu ligger vi i sängen och jag ska läsa min bok, Vincent kollar Wii-spel på Youtube... Ja, det är väl allt hittills. Over and out. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!