söndag 18 november 2012

Mamma minus ledig

Jag gick in på Ikea som frisk och kom ut ett par timmar senare som sjuk... Ordentligt sjuk! Det började med en nysning i restaurangen som återföljdes av ca 299 st... Tycker synd om alla runt omkring, det gick inte att sluta nysa! :(

När vi kom ut och gick hela vägen ner till bilen (jag bärandes på en totaltslut Vincent och dragandes på tvillingvagnen) så blev jag så glad! Jag skulle ju få åka hem.... Men vad jag hade glömt var att jag lovat att gå till Chillistore för att titta på soffa (löftet gavs på den friska sidan av Ikea-besöket)... Skjut mig, snälla! Var min första tanke, men C muntrade upp mig: "Det blir bara jobbigt om du gör det jobbigt! Hej då!" Han hoppade in i sin varma härliga bil och rattade den till Chillistore... Ett tag tänkte jag ta bussen hem och bara tjura i hop... Men så kom jag på: Förkylningen! Jag bet i hop, mumlade några mindre fina smeknamn på min sambo och traskade i väg. För att komma till Chillistore fick jag traska förbi och gå ganska långt för att komma till ett övergångsställe och sen gå hela vägen tillbaka(!) på en bäcksvart gigantisk parkering... Men men det var fina soffor... Tror jag, det lilla jag såg mellan nysningarna.

Nu ligger jag och läser på om Psykosociala arbetsmiljöer... Det och arbetsskador ska jag göra ett arbete kring i veckan. Yippeeee! :D Pangförkyld och Mamma... ledig... Det ordet har jag skippat, vem kan påstå att jag är ledig? Jag har aldrig nånsin jobbat så hårt för så lite betalt och inte tusan kan jag sjukskriva mig i morgon! Så numera, när någon frågar vad jag gör, så säger jag "just nu är jag Mamma, annars jobbar jag som... "

Trevlig natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!