torsdag 15 november 2012

Somna och Sova - en av varje

Celine är verkligen som en papegoja (inte bara för att hon pratar så mycket). Varje kväll är det viktigt med rutinerna, det ska vara pyjamas, läsa bok, mysa och lampan ska släckas. I kväll har det varit omöjligt för tösen att somna (även Vincent har varit uppspelt... Han fyller i år snart!!) hon har gnällt och ylat inne i bebisarnas kammare. När jag kommer dit så ligger hon och stor-ler! :) Jag lämnar spottarna tända, eftersom jag brukar få springa några gånger. Celine har alltid svårast att somna, men sover sen igenom ett världskrig om det krävs! I kväll hämtade jag henne till vår säng och hon och Vincent kikade på Pingu och Totte på iPaden.

Sen var det verkligen sovdax sa Vincent så jag bar in henne till sig och gick ut... Samma sak gnäll gnäll, tillbaka in i kammaren... Erbjuda mat - nej, lukta på blöjan - luktar gott!, mysa lite... Mmm, när jag gick ut igen så släckte jag lampan och nu är det tyst. Jahapp, hon är alltså som en papegoja... Är det inte helt mörkt, då är det inte riktig natt. ;)

I morgon ska jag prova att släcka på en gång... Undra om det funkar?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!