torsdag 10 januari 2013

Äntligen en fundering

Funderar... på vad då? Åh, en massa saker... hur mysigt jag har det, hur bra jag har det och att nu vänder det, jag känner det. Mitt sinne känns lättare och lättare, jag börjar må riktigt riktigt bra! :) Effektiv som en liten myra! Jag planerar och jag håller mig till planen... bra jobbat! Två dagar i rad så har jag varit i stallet 9.00 på morgonen (efter lämning på dagis och skola) och ridit, mockat, sopat, myst med ponnyn och chitchattat med lite stallmänniskor. Kommit hem vid 11.00 kört mina 30 minuters städ/tvätt och sen njutit av ett rent hus.... viktigt för mig... ja skit i samma... ätit semla och druckit kaffe, haha, ja två dagar i rad. Pluggat, skrivit hemtenta och läst till tentan, hämtat på dagis... varit hos läkaren med tussar, njutit av livet och myst med mina barn. Idag var en annan dag och jag var uppe tidigt med Tindra, hann göra mina 30 minuter innan klockan 8.00 och var på g att åka till dagis... kikade mailen och upptäckte att det var magsjuka igen, Vincent fick va hemma... håll en tumme att han får slippa magsjukan, Céline är för liten för att få magsjuka... alltså för tunn. Vi har ritat teckningar, vi har kollat film, lagt pussel och pratat om träd... ätit en lunch, lagat diskmaskinen (hoppas jag!!) och jag har pluggat en hel del. Det går liksom så bra i bland och så trögt i bland. Jag njuter så vansinnigt mycket av att få åka till stallet!! Det måste vara nyckeln. Dessutom är ponnyn helt underbar! Önska han var vår!! :D

Nu leker Vincent och Vendela och jag ska läsa ytterligare ett kapitel i plugg-boken, tur att det är ett väldigt intressant ämne. På riktigt alltså! Nämnde jag förresten att jag fick B i betyg på förra kursen? Man kan få mellan A-E eller F men då är man underkänd... A är bäst och E är godkänd... så du kan ana vilken mallgroda jag är!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!