tisdag 22 januari 2013

Tisdag

Dagen började med att Vincent, som nyst hela natten, anmäldes krasslig på förskolan. Passade på att kolla läget på magsjukan... fortfarande fall... men hur länge kan det hålla på?? Sjukanmälde Tindra... avbokade tussarnas vägning, blir på torsdag i stället. Det var nämligen -18 grader och jag vågar banne mig inte lämna ROPen utomhus i dessa köldgrader! 

Sen var det pyjamasmys... som det i och för sig varit hela dagen... hmmm... det har varit kummagömma, ballongspel och teckning på dörr. Tindra har smörjt tränset och ja, tussarna har ätit kalops. Jag har lyckats städa, fixa diskmaskin, kattlådan.... totalsanering och byte av sand... allvarligt vems katter är det??, vikt in tvätt och tvättat en maskin med tygisar. Hittat en bra sida om effektivisering, så nu är det 4 + 1 som gäller. Haha. Jag kommer väl fortsätta med detta ända in i graven... apropå det så har jag läst ut en pocket Nånstans inom oss heter den och den var verkligen skön bok, jag hade dock en känsla av ånger för huvudpersonens skull, hela boken igenom. Men annorlunda och skön! :D

Nu är C på väg hem med pizza, vi har liksom fredagkväll i dag eftersom C jobbar i helgen. Sen är det stallet... gos med ponny och så hem och värma mig framför en brasa!! <3

2 kommentarer:

  1. Gosisarna!
    Dom sängkläderna har vi också hihi!

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm nu är snart friden slut!

      Ja, de är sååå fina och härligt att det går att variera mönster bara genom att vända på dem. :)

      Kramen

      Radera

Lämna gärna en kommentar!