tisdag 30 april 2013

Hälsning från Egypten och oss!!

Vart har vi varit?! Borta i två veckor!! :)

Egypten - här är vi, nu när jag skriver är det torsdag-natt och vi har tre dagar kvar och på fjärde dagen reser vi hem. Hade vi varit här en vecka, ja då hade halva resan varit kvar! Så får jag nog tänka... För vi har det bra här, varmt, lite mer än lagomt varmt vissa tider på dagen, mat och dryck av varierande karaktär. Ett sjukhusbesök med sonen, en utläst pocket, snorkling, vattenrutschkana, trevliga nya bekantskaper, shower, träning i form av rullande tvillingsulky upp och ner i ramper och trappor. Sura barn, glada barn, sjuka barn, lyckliga barn, trötta barn, busiga barn, arga barn, mysiga barn, blöta barn, varma barn, söta barn, försvunna barn, flera barn, mera barn!! Hahaha.... Mycket barn helt enkelt!!

Vi ska börja vid flygresan hit som var såhär;

Uppe med tuppen... Dvs 3.00, så gjorde vi oss klara, ca 20 min sena så stack vi i väg. Jag fick justera soptunnan, men sen drog vi i två Bilar mot gården. Vi lämnade min bil och åkte mot Arlanda i Volvon och taxi. In på Arlanda, en snabb incheckning och bagagedrop... Min väska vägde endast 23 kg och jag var skitorolig på natten innan vi åkte att den skulle väga mer än 45 kg... Ehh ja. Skickar vagnen med special bagage, den fick preciiiiis plats i säcken vi köpte i incheckningen. Sen byte till lånevagn. Genom pass-kontroll, ingen kö, inga problem, bara rulla rakt in. Nu! Dags för frulle och obligatoriska Arlanda-ölen... Mums mums. Aha! Redan dags för "gå till gaten"... Stress! Handla godis, en strumpa tappad! Hinner vi på toa? Nääää, finns det i gaten tro? Nja, tveksamt... Eller ja det fanns! Skönt! Nu drar vi! Oj då, final call och bland de sista ombord. Konstig för det är sååååå många platser över. Mmm de ska ner och hämta påsklovsfirande familjer och lämna kvar hälften av antalet de hämtar. 8 bebisar ner ( 1/4 är våra) 17 bebisar tillbaka!!

Fortsätter i morgon med fortsättning! Gäsp - trött som få! Go natt!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!