söndag 7 april 2013

Helgen som var

Helgen har spenderats i Gävle och stugan... där finns vintern kvar. Vi fick ragga tag i en traktor och muta föraren med 200 kr för att få uppskottat så vi kunde köra in bilen. Jag har vilat hela helgen, varit lam som tusan och helt vansinnigt dålig... när tussarna tog sin förmiddagslur i dag så kröp jag ner under täcket och somnade jag med. När jag vaknade igen så var allt annorlunda, jag var frisk! Eller nåja... nästan. :) Skönt, för som det kändes så skulle jag aldrig bli frisk.

Nån timme senare frågade Vincent mig om det fanns någon hink som man kan kräkas i på landet... ehh ja... SKA du kräkas? Nej nej sa han glatt och skuttade vidare. Sen snurrade han runt runt i vardagsrummet och sa att hans mage var sjuk. HJÄLP! Sprang och hämtade hinken (som redan var förberedd)... HAN KRÄKS!!!! hörs det inifrån vardagsrummet... ungen har hittat de tre dm fria (från leksaker) golvytan och kräks rakt ner.... Suck.

Så vi väntade och väntade... inget mer som kom, så då packade vi oss vidare ner mot Stockholm med bilen full av sommarkläder, solglasögon och myggnät... Jag har läst att på hotellet dit vi ska, där får man... Ja, just det... Magsjuka... Ångrar mig nästan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!