måndag 17 december 2012

BVC-protokoll

I dag har vi varit på BVC, jag, tussarna och Vincent. Hmm vi blev liiiiite sena, en macka gick nämligen sönder på frukosten och tårarna ville inte sluta rinna. Sen var det en bil som körde fast på väg upp till parkeringsgaraget och backade och tog om och backade och tog om ungefär 58 gånger... snark... till slut parkera jag på ett annat ställe och vi fick gå långt i stället. Oj, sa Vincent... vi glömde visst vantar. Ja, just det det gjorde vi... Jag fick trycka ner båda tussarna i Brion och det gick faktiskt bra. Något tungt bara för vagnen... eller för mig. Hur tungt, ska jag komma till alldeles strax.

Vincent skuttade i alla fall i väg glatt och härligt, ända tills vi kom till ingången till BVC... NEJ!! Inte dit, jag vill inte!! Inte spruta!! Ehh... han har inte fått nån spruta på väldigt länge, men han var ju med när tussarna fick spruta sist. Jag fick liksom slita in honom, sen tjöt han som en tokstolle i väntrummet. Jag kunde inte få honom att sluta... suck. Han bestämde sig för att sitta kvar i soffan när jag vägde och mätte tussarna. De var däremot superglada. :D

Céline vägde 5860 g och var 64,5 lång, huvudmått var nånstans runt 42-43... Lång och smal alltså.
Vendela vägde 6220 g och var 63,5 lång, huvudmått oklart... Inte så lång och oxå en liten smalis.

De har alltså växlat vad det gäller längd, Vendela har alltid varit längre, förutom när de föddes då de var jämnlånga. Sen var det dags för sprutor, först ut var Céline och hon grät lite grann efter andra sprutan, men inte så mycket som jag trodde. Vendela log sött när hon fick första sprutan och tjöt till lite vid andra sprutan, men allt var över på ett par sekunder. Sen var de som nya... dock hungriga.

Vi fick vänta lite i väntrummet, en arbetskompis till C dök upp och jag är ju ganska trög nu för tiden och fattade inte alls vem det var... först. Sen var det dags för Vincent att väga och mäta... det ordnade sig efter lite övertalning. Han vägde 15,3 kg tror jag... han vågade inte släppa taget om själva vågdelen och var 102 cm lång... lång och smal alltså. Han sparka boll, hoppade och pratade lite.

Sen hem.... nu dags för hemtentan, måste bara läsa på om detaljplanen först. Har tänkt mig att hemtentan ska vara klar denna vecka, gärna rapporten oxå. Det hade varit skönt att bara ha saltentan att koncentrera sig på efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!