onsdag 19 december 2012

Oroa mig

Men gud... jag har ont i låren, aha, hon har tränat kan man tänka. Men nej... det är stress... stress... stress... började i morse, var uppe med tuppen och jaga på Tindra. Hon skulle på avslutning i kyrkan. I väg till slut... i tid, yes! Lämna den fina 11 åringen och väntade på att hennes stallväskor skulle bli upphämtade. Vidare hem, chatt på skype och förberedelse... en person försvunnen... där är han... nähä... sen var det lunch, jobba på, jobba på. Läsa vår rapport, läsa den andra gruppens rapport... äta lite... men va fan är klockan redan 13.15... nu kör vi. Tussarna sover, Moti mutad med TV. Lyssna, stressa upp mig... va bra dom är då... å många... hmm bra förberedelser... jaha, vi då? Näst sist och vår opponentgrupp sist. Vid det laget är kaos fullständig, båda tussarna vakna och livliga, Moti (som varit på toa 15 ggr redan) har nu levererat nåt illaluktande i en blöja i stället... vår tur... ladda upp nu då!... nähä... kör ändå... men kör nu då... KÖR!!! ... teknikstrul... bannor... och den andra gruppen får köra... min tur med opponentfrågor.... va, ingen hör??... amen va fan... fel headset... springa upp (med dator) springa ner... flåsa fram mina frågor... nu ska vi köra vår presentation... oj vad långt det blev... inget utrymme för mig... skit i samma... svara på opponentens frågor... FEL FEL FEL!!... lärarna arga över vad som skrivits i vår rapport.... aj aj... delar alla åsikterna... nej det är ju det vi inte gör!! Suck... nu mailat till lärarna... vi splittar upp oss, orkar inte mer... trött... i själ och hjärta... mår lite dåligt för den avkapade delen av vår grupp.... men måste se om mitt eget hus, jag dräneras... det är rätt beslut... eller? ... vräker i mig en pizza... dåligt samvete för barnen... Tindra kom in på skolan jag inte ville... suck... beskedet kom tillsammans med en inkassoräkning där jag aldrig fått de två första.... jaha redan läggdags för Moti... mina lår värker. Nu film...

I dag skulle jag ha oroat mig mer och förberett mig på det värsta... för ja det hände.

2 kommentarer:

  1. Men ush vilken dag, cred till dig som orkar. Du är grym Cilla! Stor Kram o hoppas ni får en skön jul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Malin! Tur att det kommer nya dagar... som i dag till exempel. :)

      Vad duktiga ni är på renoveringen, superhäftig vägg.

      Kram till dig med och God jul!

      Radera

Lämna gärna en kommentar!