söndag 9 december 2012

Hushållsarbete på 40-talet och 2012-talet

Glögg och mys hos bästa M, D och H... Jag, tussar och Vincent drog i väg tvärs över förorterna för att hamna 50 minuter bort... Och 35 minuter senare än sagt. "/ C var hemma och var sjuk. Vincent och H lekte, busade, skrattade, puttades, bråkades, jagades och ja Vincent förklarade för C att de hade haft mycket roligt. Haha.

Väl hemma väntade filmen Modig, under tiden vi tittade så kollade jag mailen och blev så nervös över inlämningen av rapporten att jag avek Vincent tyckte jag borde Härpa mig!! När väl inlämningen är klar kollar jag studiehandlednigen... Vi har uppfattat uppgiften lite fel (eller inte kollat så noga)... Tur att det bara var inlämning till opponentgruppen, men ändå lite pinsamt.

Nu läser jag Jämställdhet nästa! Som en del av kurslitteraturen, på 40-talet lade männen mindre än 1 timme i veckan på hushållsarbete... Ojojoj.., inser med ens att här hemma har vi inte kommit så mycket längre. ;) Ok, orättvis var jag nu... Jag har ju faktiskt lagt upp bilder på när Vincent dammsuger... Och okej då, C lagar en del mat och skruvar lite och så. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!