tisdag 18 december 2012

Du är jättefull!!

Det går inte... jag ska liksom förbereda mig för seminariet i morgon... borde läsa en rapport, komma på intressanta och fiffiga frågor. Men jag vägrar... det går inte... jag går inte ens in på rapporten. Ok, jag försökte (jag vet att det är ett fult ord, men denna gången är det sant!!) men det gick inte att öppna den nya varianten på min dator. Nä, den är ju full... Lika full som... Haha, Vincent sa till mig i dag, när jag städade kylskåpet: Mamma.... Ja? Du är jättefull! Va sa du? Du är jättefull Mamma! Glatt och härligt sa han det, jahapp... då var jag väl det då?! Jättefull alltså, haha. Undrar just vart han fått det i från? Han ÄLSKAR ju verkligen "Upp i luften"-låten... men det känns långsökt och att någon i hans närvaro på allvar blivit kallad jättefull känns oxå långsökt... Men en sak vet jag, det han menade var något mycket mycket positivt i alla fall, för han strålade med hela ansiktet! :D

Vi har varit hos vår lilla ponny-plutt i dag och han är bara fööööör söt! Han och Tindra passar som handen i handsken. Sen att han är tjock som en tunna och trög som... jag vet inte vad och lurig som en liten räv, det är något annat. Han har världens snällaste ögon, han ställer upp och går in snällt tillsammans med Tindra, trots att han står och äter sig ännu fetare mitt i en härlig ensilagebal.

Jaha, vad har jag mer och fundera över tro? Jo, tussarna... de är ju oxå så söta och de skrattar så härligt, riktiga bubbelskratt. Sen slåss dom och det bästa de vet är när de får in en tjotablängare på den andra, så den gråååååter. Då minsann då skrattas det med hela ansiktet... vad betyder det liksom? Ska de bli boxare eller vad? I dag fick C en bajsig blöja i present av Céline, han har klarat sig varje gång han haft dem själv. Men i dag hade lilla gumman lyssnat på mig och pruttat ur sig det bästa hon kunde, precis när bilen hade lämnat gårdsplanen och inte kunde vända. Mooooohahahaha.

Jaha, bilen då... hur knäpp är inte den? Nu är det volvon vi snackar om... Det knackar lite försynt på dörren här på kvällskvisten. Det är grannen som vill berätta att vår bagagelucka står öppen!! Ehhhh... nääää jag lämnade den inte öppen!! Jag hämtade min telefon i min ficka där nyckeln låg och på nyckeln (som inte alls ser ut som en nyckel) sitter en knapp så att man ska kunna öppna luckan på håll... till exempel bra om man har en hund som man lärt: "luckan" och så bara springer den 20 m och hoppar in... lastat och klart. Haha, nä visst kan den funktionen vara bra... men om  jag kommer gående med tunga kassar och ska trycka på knappen, så kommer jag behöva ställa ner kassarna oavsett om jag är precis invid bilen eller 20 m bort. Nåväl, det vi brukar använda knappen till (utan att veta det) är just det här, låta luckan stå öppen och snön snöar rakt in.... så att vi lockar hit grannarna att knacka på!

Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!