torsdag 11 oktober 2012

Bebismanualen är oläst

Mina twins har minnas inte läst bebismanualen.... Det står klart och tydligt; "När du åker vagn, somnar du sött och sover sedan skönt ute i höstsolen medan mamman fixar något vettigt. När du åker bil så somnar du direkt bilen startar och sover sedan i ditt babyskydd, även om du bärs in i värmen." Denna text är totalt helt missad av mina söta små tussar... När de åker vagn ligger de och tittar och skrattar, när vagnen stannar säger de; " Tack för skjutsen... ta upp mig NUUUUUU!!" och skulle de mot förmodan sova när vagnen stannar, ja då vaknar de... åtminstone en av dem. Samma sak när vi åker bil, de kan då somna... men stannar bilen, japp samma sak; "Tack för skjutsen, jag ska AAAAAAV här!!!!". I går när jag skjutsat Tindra till stallet och styrde kosan hemåt igen ser jag till min fasa att det är bilkö... hmm inget annat att göra än att svänga av och åka ca 1 mil extra, för att slippa klagomål! :) 

I dag hade jag gjort en fin To-do lista, vilket innefattade att packa upp och sortera 3 kartonger i garaget... så jag la upp en strategi, jag pumpade tussarna fulla med ersättning, myste ner dem i vagnen och stegade iväg. Mmm de rävsov när jag kom hem och jag smög in i garaget, två par skor hann jag ta upp ur kartongen och sen gick larmet... Vendela skulle upp!! Väl inne, lägger jag dem i babygymmet och vad händer? De är sjukt nöjda! Se bara bildbevis. :) Suck, jahapp... gäller att snickra på ny strategi för att få kartongerna fixade. Behöver nämligen space i garaget från 1/11... min bil lär vara något kall att fraktas i annars... den saknar nämligen värme... Just ja, hur gick det när bilen inte startade här om dagen? Jo, C kom hem och körde startkablar (livrädd var han... ) och fick inte till det, ringde vår vän If som sa; "Lugn vi hjälper dig! Inom en timme kommer det en bärgare och hjälper er att starta bilen". Och ja mycket riktigt... gratis (om jag räknar bort bilpremien) starthjälp en tisdagskväll klockan 19.00... jo jag tackar. Men kan inte ge dem en 10:a ännu, min inskickade skadeanmälan för mitt förlorade blod i juli... den ligger tydligen obehandlad, har inte hört något i alla fall?? Dessutom mailat två gånger... inget svar.  Aj aj.... 


Vad är detta för spindel tro? En otroligt vacker krabat som var ute och spatserade i höstkylan... lär frysa de där smala randiga benen av sig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!