tisdag 23 oktober 2012

Helt ointressant inlägg...

Jag vänder och vrider... funderar och tänker... planerar och lägger strategier... jag glömmer och förtränger... jag tar i och jag kämpar... tappar hopp och blir förtvivlad... går in i bubblan och stänger av... Jo, jag pluggar... är 4 barnsmamma... tvillingmamma... tweeniemamma... pojkmamma... sambo... matte... hushållerska... kokerska.... chef... projektledare... bagare... kompis... dotter... syster... granne... kund... säljare... köpare... levande (än så länge).

Jag har ett megaprojekt på g med plugget, ska hålla en muntlig redovisning 1/11 och en skriftlig rapport ska inlämnas. Du vet väl att mega betyder jättestor (tror jag)... Jag kommer vara osynlig, men synlig här på bloggen, jag kommer uppdatera i form av främst bilder. Har nämligen fortfarande inte löst vare sig kamera eller minnet... hoppsan nu fick jag dåligt samvete som heter duga oxå. Bra där!

Lilla Céline har åkt på en rejäl förkylning, hon hostar, nyser och snörvlar... stackars mysgumma. Deras första natt i från varandra gick väl så där, de var vakna och ropade stora delar av natten... tror jag var ner och gjorde ersättning tre gånger, detta resulterade i att när jag sista gången var ner och hämtade mat (6.00) bestämde mig för att sluta ögonen i 45 minuter tills klockan ringde, vaknar av ett sms klockan 7.45 (jag låg på telefonen?? och vaknade av att den vibrerade till). Studsar (jag ljuger, men det lät bra) upp ur sängen... väcker Tindra och Vincent... Vincent vägrar gå ner och äta frukost, ska han gå till dagis (som han påstår att han inte vill) ska han äta mackor (två ska det vara, säger han) i sängen.... ger efter för det, ner brer två mackor med mör.... upp levererar beställda mackor... ner, jagar på Tindra som sitter och med tom blick och stirrar ut i tomma intet, diska och fixa Vincents tallrik, sked och vattenflaska, packar i hop, delar äpplen, strör på kanel (känner mig som en bra mamma 1 sekund), tjatar på Tindra som masar sig upp... upp krånglar på Vincent kläder som ligger still utan att hjälpa till, han vill ju liksom inte gå till dagis, säger han lugnt, när jag bönar att han ska hjälpa till lite... "ska jag bära dig?" "ja" lyfter upp den tunga människan och är lite nöjd eftersom då kan jag själv bestämma tempot ner, PANG, bakki far i golvet, får böja mig ner för att ta upp den... tappar då lite av det bra greppet jag tyckte att jag hade, får nu bärsläpa honom ner... går förbi toan uppe, fortfarande låst och kläderna ligger på Tindras soffa... går ner med Vincent får på honom överdragsbyxor och windfleece... skorna är tydligen dumma och ska inte på fötterna, stövlar ska det vara... tittar på termometern 3+... nej det får bli höstskor! tvingar därför ner de små ovilliga barnfötterna i höstskorna... TINDRA!!... Jaja, jag borstar tänderna... Upp hämtar Céline... jaha, får vända... bajsblöja.... byta blöja... kastar ett öga på klockan... 08.28... Tindra börjar 08.30, vad är mina chanser att hinna? Inga... Ner med Céline, lite orolig att Vincent ska ha tagit av sig skorna, men de sitter på och han verkar nöjd... puh... upp hämtar Vendela... byta blöja... ner... stress stress... TINDRA!... ut till bilen, en bilbarnsstol in... en till bilbarnstol in... en 3 åring in... spänna fast... 11 åringen har surt hoppat in i framsätet... "Mamma vet du vad klockan är..." ... NU ÅKER VI!!! lämnar av Tindra 08.43 och Vincent 08.50... hemma och inne med de två kvarvarande barnen igen 09.14. Mysmorgon.... "/ Ingen repris i morgon tack!

Sålde ett par oanvända stövletter med ganska hög klack, fnissade lite när jag packade paketet... skickade dem i en Reebok-kartong där mina Easytone hade legat och satte en Polarn och Pyret påse runt. Tjejen som köpt skorna anade nog orsaken till att de var oanvända... En graviditet, en oformad kropp och en (eller två) välklädd bebis = ingen användning för stövletter, men stor användning för Easytone-skor!

Nog blubbat för i kväll, nu ska jag läsa Hungerspelen och kontrollera min klocka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!