måndag 22 oktober 2012

Monstermåndag eller Mysmåndag?

Måndag kan vara den värsta dagen på veckan, om man vill... vi firar i alla fall varje vecka att måndagen är över genom att äta lite extra gott, varsitt glas vin till oss vuxna och Coca Cola till de över 2 år och 11 månader och efterrätt. :)

I dag har jag tillåtit mig att slappa på en hel del... skönt, kan behövas då och då... jag har nästan läst ut min bok såhär på senkvällen. Jag fick nämligen mail av Bokus att tvåan och trean är på g. Nu när jag pluggar, så behöver jag rensa hjärnan innan jag sover och det gör jag med en skönlitterär bok... Tidigare så plöjde jag faktaböcker och utvecklingsböcker i fullkomligt galen jakt på kunskap och utveckling. Just nu tycker jag att korvstoppningen är nog under dagtid... kan ju drömma om armerad betong på natten och det känns liiiite överdrivet kanske. Vad det än är så älskar jag att läsa.... men oxå att lyssna, är sååååå sugen att skaffa mig Storytel igen, MEN då måste jag karva bort min Glossybox... och det vet jag inte om jag är redo för?

I natt händer det något spännande, tjejerna ska sova i varsin säng... eller de sover redan sedan ett par timmar tillbaka. Hur ska det gå? Kommer de att vakna och sakna varandra eller kommer de att sova så mycket bättre? Jag sätter mina pengar på det sista alternativet.

I dag fick jag en akut virklängtan, men men jag lämnade all virkivirki på landet eftersom jag ansåg att jag inte skulle ha tid... vilket jag heller inte har.

Nu är det dags att börja piffa lite här hemma och först ut är bebisrummet, då de stora barnens rum är så fina redan eller nåja, de är nöjda i alla fall så jag sparar dem till sist. ;)

Jag vill ha dessa mobiler ovanför sängarna, älskar Jabadabado:



Nu ska jag kika lite Tradera och sen läsa lite mer om Hungriga spel... sen SOVA! :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!