torsdag 11 oktober 2012

Amning... hur går det där egentligen?

Jag kan i bland känna lite sorg att det till slut blev så att jag fick ge upp amningen. En natt så bara sov vi förbi amningen, jag och mina söta döttrar... sen bara sina mjölken direkt. Det har varit väääldigt dålig produktion hela tiden, hur mycket de än har snuttat och sugit. Men vid ett sånt här tillfälle så är jag mycket glad att jag inte ammar... Céline blev vrålhungrig precis innan jag skulle åka och hämta Vincent och det är ohyggligt viktigt att passa tiden på dagis. Till historien hör även att jag hade gjort mitt bästa för att mata henne innan... men näää då var hon sååå mätt och bara skrattade när jag försökte ge henne flaskan. Tur att det går att bulla upp med lite filtar i babyskyddet, så hon kan äta medan jag gör mig klar och packar in oss i bilen. 

Shit, i dag har jag verkligen förtjänat varenda litet öre som vårt härliga land bjuder en mammaledig på... Dags för bajsblöja nummer... är det 10 i dag?! "/


1 kommentar:

  1. Åh hjälp...bajsbarn!
    Om våra tjejer skulle bajja 2 gånger på en dag skulle vi prata om det i en vecka framöver. Här är det standard 1 gång om dagen, tack för det då vi använder tygblöjor...
    kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!