onsdag 24 oktober 2012

Kvällens knasiga funderingar

Kvällens funderingar... jag har gjort bra saker idag och jag har gjort mindre bra saker... jag har även kommit till insikt att jag söker en balans i livet, jag vill att allt ska vara harmoni, sådär bra som det är när jag är på en all-inclusive resa med familjen, alla är glada, vi kompromissar, skrattar, är utomhus, utvecklas, njuter av livet och varandras närvaro... så vill jag ha det jämt. Jag vill oxå få saker att hända, jag har så mycket idéer i mitt huvud att det snart sprängs. Men tiden rinner genom mina fingrar som sand, effektiviteten lyser med sin frånvaro och kvar blir bara... frustration och irritation. 

Bra saker jag gjort är att jag har lekt med barnen (de tre små) och det har funkat bra. Tjejerna är liksom lite roligare att ha med nu i Vincents rum och jag märker att de gillar att de händer saker runt omkring. När jag körde Tindra till stallet, så fick hon i uppgift att göra i ordning nån form av ansvarsfördelning i familjen och hon tog tag i det direkt och skissade upp ett schema på datorn. Jag har prommat en timme i ganska rask takt... lääääängtar tills jag kan Yoga framför Wii.... Just ja, jag har lagt ut en hel påse kläder på Tradera, orkar liksom inte ge mig in i Facebook grupperna för köp och sälj... även om det säkert skulle ge mer betalt? Tradera liksom sköter sig själv och det viktigaste är att jag får bort alla kläder. Moti somnade före 20... mycket mycket bra!! :)

Mindre bra saker är att jag ligger efter BIGTIME med mitt projekt, å andra sidan känns det som att det kommer lösa sig... och att huset ser ut som F-N.... Vill gärna rensa järnet och lyckas fixa garaget. Planering, baby... that´s it! 

Har läst ut Hungerspelen och jag säger bara... även om du sett filmen LÄS boken, du kommer inte ångra dig... så nu Bokus är det upp till dig att ge mig en ny bok att läsa i morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!