tisdag 2 oktober 2012

En lång historia kort... Eller?

Jag ska göra en lång historia kort... I går var det dags att flytta in.... Det här hände: flyttgubbarna sura från start för att vi påpekat för chefen att ett ben var löst sen sist de körde grejerna... Check... Väggbygge när C skulle lämna papper till banken = ingen lunch för oss... Check... Skriver papper med säljarna klockan 14.00 och tanten är skitsur på exmannen de bråkar öppet på parkeringen... Check... Till huset för att kolla att allt är ok, tanten har grävt upp blommorna och bett grannen hämta vad hon vill ha, jag påpekar att det ser bedrövligt ut. Hon blir skitsur och otrevlig mot mig... Check... Jag åker för att hämta Tindra, ringer mäklaren och skvallrar... Check... Tillbaka till de sura flyttgubbarna, i frågasätter en kartong som står underst och har säckat i hop av tyngden, på kartongen sitter orangefärgade lappar runt om hela. Ömtåligt, glas och aktas står det bland annat?! De försöker med bortförklaringar, jag fintar dem med verbal judo, ansvarige blir vansinnigt sur... Check... Ett Orrefors glas i 1000 bitar... Check... Alla tre barnen bajsar två gånger var medan allt är nedpackat inklusive tvättlappar och blöjor... Check... tappar vår tv-bänk i backen, den är numera i ca åtta bitar... Check... Jag åker och handlar glömmer kattmat, de hungriga odjuren stjäl mat under natten i form av energikakor, vårt frukostbröd (tuggade på alla bitar, såklart) och ett gosedjur med högt affektionsvärde... Check.... Vincent får ångest inför dagisstarten och bäddar ner sig, störtgråtandes, med ytterkläder och stövlar på... Check... Tindra kommer fyra minuter för sent... Check.... Vincent vägrar gå in på dagis, jag får slänga upp Vendela på handtaget på Brion och bära tungklumpen... Check... Väl hemma igen så bajsar Vincent på golvet... Check... Tindra tappar sin iPhone i golvet, skärmen går i ca 1000 bitar, ringer Tindras pappa för att se om det finna försäkring. Han kan inte prata, han är ensam med två (!) barn... Ehh jag är ensam Med fyra eftersom C åkte upp till Gävle klockan 7 i morse och kommer hem vis 19 i morgon.... Puh!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!