söndag 5 augusti 2012

Amningsfunderingar

Nu var det länge sen jag funderade över amningen här på bloggen... Nu är det dags igen, jag har nämligen läst på facebook i min grupp att många vill kliva i från ersättning och bara amma. Hmm, jag med... men hur?? Jag är i och för sig lite lat, eller rättare sagt prioriterar annat... jag har ju även en 2,5 åring att aktivera och en 10 åring att engagera mig i. Jag ammar en del på natten, men knappt något på dagen. Nu känns det som jag kommit för långt i från amningen och ersättningsflaskorna går varma här hemma. Dessutom är flickorna rätt ointresserade av att amma. Jag sörjer och kör på ett tag till.

Sen är det tygblöjor, när de passerat 4 kg, då är det dags. Ska beställa snart. :)

1 kommentar:

  1. jag tycker vaerkligen att du är duktig med amningen. Jag "gav" upp efter 3 dagar :-) men gör det som känns bäst för dig och dina barn!

    spännande med tygblöjor, vilka ska ni köpa?
    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!