onsdag 8 augusti 2012

Tunga tankar

Jag har ju en förmåga att hetsa upp mig... över sådant som ännu inte har hänt. Jag ser liksom detta stora svarta moln komma i horisonten, det ser ut som det ska bli den värsta stormen någonsin med tornados och tromber.... detta är alltså i mina tankar. Sen kanske det sveper förbi som en ljum sommarbris och kanske egentligen var något positivt. Just nu handlar det om mitt jobb. Jag har haft en dålig känsla under en längre tid och nu har jag fått en bekräftelse... men är det en bekräftelse? Infon kommer från en likställd kollega som har (om möjligt) en ännu bättre förmåga att tänka tankar i katastrof-tänk. MEN han är smart och han brukar sällan ha helt fel...

Nu är jag ju ledig länge och kan ta det lugnt, men att börja söka jobb efter att ledigheten är slut och jag ska börja sysselsätta mig igen för att dra in pengar, känns sådär. Nä, jag får nog hitta en annan möjlighet till att dra in de pengar jag behöver.... Jag har ju kommit in på en utbildning, det kanske är dags att hoppa och bara se om vingarna bär. Klarar jag mig utan att falla tillbaka på trygghet och det jag kan? Ja, det gör jag! Nu när jag skriver blir jag sjukt sugen på att faktiskt skippa allt vad min tidigare anställning innebär. Den känslan ska jag behålla!! :D

GOD ONSDAGKVÄLL!

I morgon gott hus, kommer jag och rensar dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!