söndag 19 augusti 2012

Regn gör vissa opålitliga

När det regnar på landet, då är uppkopplingen verkligen lynnig... hmm jag som börjar studera på distans 4/9... hmm kan bli lite smålurigt att lösa det. "/ Ett av kraven för att kunna lyckas är att ha stabil och bra uppkoppling. Min dator är dessutom fullproppad med bilder och grejer, så då blir det ännu tyngre att använda internet och dator överhuvudtaget. Jag behöver ett moln att skicka upp alla bilder i. Men för att kunna lösa det behöver jag installera ett program, för att kunna installera programmet behöver jag utrymme på hårddisken... så då behöver jag få bort alla bilder... Moment 22 skulle man kunna kalla det. Eller så lägger jag alla bilder på iPhonen och sen flyttar in dem i molnet... eller??

Vi ska nu gå igenom tomt och hus för att ta lite beslut och se vad vi ska justera, städa rensa, renovera, måla och ja allt annat. Göra en arbetsplan över storstädning och justering helt enkelt. Jag tror jag vill skriva upp storstädning av dator oxå.

En annan reflektion över mina studier... hur fasen har en äkta student råd med böckerna?? Tre böcker går på över 1000-lappen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!