måndag 20 augusti 2012

Funderar kring hus...

Hemlös är kanske inte rätt benämning på vad vi är... men utan bostad är vi helt klart och verkar så förbli. Det känns skumt och overkligen, svårt och utmanande. Vart ska vi bo? Hur ska det kännas? Är det som vi vill att det ska vara eller måste vi göra om? Kan vi bo i samma område eller måste vi flytta till en annan kommun? Är det nära dagis/skola eller ska det bytas dagis/skola? Får vi plats eller är det en mellanlandning? Funderar och funderar... tänker att det ändå är ganska vanligt med familjer med tre barn, vi behöver ju sovrum som en trebarnsfamilj... även om våra barn är till antalet 4 stycken! :) Det mest optimala vore att ha 5 eller ännu bättre 6 sovrum. Det får mig att tänka vidare... fler familjer måste vara i samma behov som oss. Så om vi kan få tag i ett "billigt" hus med flera sovrum så måste det vara mycket lättsålt när vi väl är klar med det. Inte för att vi ska sälja igen... men... hehe. ;)

Ska vi behöva bygga oss ett eget hus?? Jag får nog leta lite tomter och titta utanför boxen... men jag vet att jag snart är inne i boxen igen för jag tycker att det tar för lång tid att bygga. Letar vidare....

2 kommentarer:

  1. men hur svårt ska det vara att hitta ett hus för er, hoppas något dyker upp snart och nära!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ordentligt svårt verkar det som! Vi har lagt ett bud på ett hus som passar oss... men säljarna tycker att vi är för snåla, vi tycker det är lagom. :) Galet känns det just nu!

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!