söndag 26 augusti 2012

Råttor hemmahörande i öknen

Alla papper är skrivna... den planerade visningen i dag är inställd och vi är nya husägare. Kul, kul!! Nu byts hemnet ut mot styleroom. :)

Det regnar här på landet i dag och T är mer än glad, det innebär att hon får sitta och spela dator och titta TV. Jag letar inspiration på styleroom och kollar elavtal samt bredband via fiber. Det är lite pirrigt härligt med nytt boende, samtidigt som det är liiiite jobbigt att gå ner så lågt i standard jämfört med hur vi hade det tidigare. MEN potential finns för detta hus, på ett helt annat sätt än tidigare hus. Vi kommer få det sååååå fint till slut, vi startar renoveringen med vårt sovrum... måste ha någonstans att krypa in där det är helt färdigt när ångesten greppar tag i oss.

Bebisarna är nybadade och mysiga, spjälsängen är (äntligen) monterad och dagens städning är klar. Skönt söndagsmyskänsla har infunnit sig, synd är bara att T ska åka neröver igen... Vi hade en urladdning som hette duga i går och jag fick verkligen nog av alla pre-teen fasoner. Usch, inte stolt över mig själv :( men nödvändigt, jag är för snäll annars... Gör allt jag kan för att hon ska ha det så bra hos oss, så mycket att det blir just det - för mycket. Hon vill ju bara ha lite tid med sin mamma... som behöver styckas i fyra eller kanske fem bitar... Hon vill då ha huvudet så att hon kan prata med mig. :)

Jaja, nu lite pasta och köttbullar... sen tror jag att vi ska kika lite ökenråttor (bläääää) som ska flytta hem till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!