måndag 20 augusti 2012

Utflyktsdax

När det blåser och är kyligt... vad gör man då? C var ute och surfade vid 9 tiden, men trots att jag tycker att det blåser alldeles för mycket, så blåser det tydligen för lite för att en surfare ska vara nöjd. Hela sommaren har kikaren gått varm, är det inte lite gäss ute på vattnet?? Visst ser det ut som det, där borta... vid udden liksom? Jag ser aldrig nånting men brukar humma lite för att jag ska verka engagerad.

Till slut fick jag och Moti nog, det var dags att göra nåt. Så hela familjen packade in oss i bilen och körde mot Valbo och Toys R Us, Moti var som i himmelriket. Tussarna var kolugna... hahaha... än så länge, jag rullade runt dem bland rosa hyllor, så rosa att det gör ont i ögonen... utklädningskläder och lego (för att vara lite jämnställd). Visade dem allt som kommer bli intressant framöver... :)

Vincent tittade på allt, provade en tramp-traktor som han tyckte var för stor, han lekte lite med lego och kikade på radiostyrda bilar och båtar. Han var mycket nöjd. När vi skulle gå fick han välja en leksak... det är faktiskt första gången jag köper något i en leksaksaffär när han är med. Jag har inte velat att han ska tjata utan att vi ska kunna gå och titta på alla saker, utan att starta köp-begäret. Det har funkat bra och han har aldrig tjatat i en leksaksaffär. Men idag var det alltså dags, en leksak skulle få följa med hem! Vilken leksak som helst... (lite orolig var jag allt)... Det blev.... LAMPIS!! hahaha av alla leksaker i hela denna stora affär, så blev det Lampis. Vilken tur jag hade, Lampis var på rea och nedsatt från ca 400 kr till en ynka 100 lapp! :D Även ett memory fick följa med, ett med runda kort för att slippa att de blir kantstötta... bra va?

Sen gick vi titt grannaffären och tittade på Nemosar, kaninungar, fåglar, ödlor och ormar... en djuraffär! Men bäst var grisen som skrek när Vincent klämde honom på magen, en hundleksak alltså. :) Vi avslutade utflykten på IKEA och handlade lite ritpapper och barnbestick. Jag ville handla lite mer, men begränsade mig eftersom det inte är "klart" där sakerna ska vara. Duktigt av mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!