måndag 14 maj 2012

Arga toner och en god bok

Försov mig till 8.27... suckar... Vincent var dödstrött och hade inte vaknat. Bra. Stress stress och försenad till dagis, anländer 9.15 mitt i samlingen. Ser i schemat att föreståndaren anmält att Vincent ska gå mellan 8.45-14.00 hela veckan trots att vi kommit överens om 9.00-14.30. Är hon dum i huvudet? Såååå trött på att det inte finns någon flexibiltet över huvudtaget. Nu ska han behöva missa mellis alla tre dagar bara för att hon helt plötsligt ändrat sig. Jag är sjukskriven, ok? Då ska jag kunna ha mitt barn på dagis mellan 7.00-17.00 om det krävs!!

Vincent är i alla fall glad att bli hämtad tidigt!! :D


Oj, vilka arga toner det börjar bli här i bloggen, i och för sig så har det varit en negativ klang sen start i bloggen och jag skriver främst för att minnas denna tiden själv. MEN vill jag att det ska vara såhär? Solen skiner, det är ganska varmt och jag har förmånen att få vara hemma och fundera, pyssla och ta hand om mig fram till flickorna anländer. Var glad människa!! :)

Idag är den sista bokade visningen, vi får väl se hur vi gör framöver.... funderar och funderar, det är lite tufft att få till det inför visningen varje gång. Det ska se ut som om ingen bor här och trots allt är vi en 2 åring, en 10 åring, en slarvig man och en höggravid kvinna samt två pälsbärande katter. Utmaning it is...

Just ja, jag lyssnar på en bok just nu som heter "I stället för dig" av Sofie Sarenbrant, den är ok, men jag har en känsla av att alla kvinnliga deckarförfattare influeras av varandra, vilket gör att det inte spelar någon större roll vilken man läser. Nja nu var jag lite snabb här, visst finns de de som verkligen får en att sitta på helspänn och knappt våga sluta lyssna (jag kör ljudböcker framför allt) som till exempel "Eldvittnet". Nu är väl det en bok som är skriven av en kvinna OCH en man? Hur som, jag har 46 minuter kvar sen ska jag skriva några rader om den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!