tisdag 29 maj 2012

Nytt garn och Wild!!

Jag har verkligen längtat lite till i dag, jag får nämligen vara för mig själv mellan 9.30-14.45 och även om jag älskar att umgås med mina barn, så har jag lite ångest nu eftersom vi inte kan göra nånting. Minsta lilla överansträngning och det ta tvärstopp. Nu vet jag att när jag kommer att läsa tillbaka i min blogg (och är så där naturligt slank och vältränad igen ;) ) så kommer jag att tänka "*fnys* det är väl bara att ta i lite... ska det vara så svårt??" Men tro mig, det är svårt och det är sällan jag säger att något är omöjligt, men just nu är min fysik närmast en 95 åring.... galet galet. 

Nu frossar jag i mina Wild Chips, skitdyra och skitgoa... det är min mysiga C som köpt och jag tror det var mina, för de låg kvar på bänken i morse och han vet att en sån påse lämnas inte i huset om den inte ska ätas upp!! :D


I går kom några av mina efterlängtade garner... hur glad som helst!! Jag visste inte till mig av glädje och kunde knappt bestämma mig för vad jag skulle påbörja. Jag har lite svårt att stanna på min nivå, när jag provar nya saker och därför slutar det ofta med att jag tröttnar. MEN jag tog tag i mig själv (efter att ha scannat igenom en massa skitsvåra mönster) och så gjorde jag mormorsrutor. Det ska bli en härligt fin filt av mormorsutor... nu är garnet väldigt mjukt, tunnt och mysigt... men lite svårt att virka med. Men jag lär mig... kolla bara va fint:


Tänkte att den ena bebben ska få en i denna färg och mönster och den andra ska få samma färg, men tvärtommönster. Dessa fina garner köpte jag från Elins nystan och jag kan säga att jag är otroligt nöjd med garnerna naturligtvis, men oxå leveransen... swooop så var de bara här! Tipp topp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!