torsdag 31 maj 2012

Uppdatera bilderna

Nu var det då dags att uppdatera dessa bilder:








Dessa bilder togs i april och är väldigt våriga, nu var det dags att ta lite sommarbilder. Även idag rev och slet vinden i flaggan, det blir snygga bilder men lite läskigt då det känns som hela stången ska välta!

Blir spännande att se de nya bilderna. :)

Bävar dock för när det är dags för höstbilder och så är det dags för vinterbilder... ja du fattar... om huset blir kvar i vår ägo längre än sommar. I går var C ute och krattade tomten, han kom tillbaka och bara konstaterade... NU vill jag verkligen sälja huset!!

Jag var och handlade lite blomster i dag, nu var det inga sprudlande färgblomster eftersom det inte riktigt är jag. Jag älskar mina färgglada orkidéer inomhus och vill gärna ha nån kruka med härliga färger ute oxå. Men nu blev det Clematis som ska få ljusblå blommor och två tomatplantor... en till varje barn. :) och sen blev det även gräs till vår ena stora höga kruka. Lite rädd att allt ska dö bara eftersom vi inte kommer kunna vattna när vi är i stugan... jaja, vi får väl se. Tomaterna hänger med i alla fall. På affären så tittade de skeptiskt på mig och undrade Vilken man skickar ut sin fru och handla blommor och jord själv när hon är höggravid?? App app!! Du lyfter ingen jord, här vill jag inte se nån förlossning... även om det verkar vara dags snart. Haha, nääää egentligen är det ca 7 veckor kvar, säger jag då och fnissar. Hur som helst fick två prao-elever hjälpa mig till bilen. Jag insåg dock min begränsning när jag kom hem och har grävt lite gropar till blommorna... men de står kvar i sina krukor. Bra det kanske, då C påstår att det ska bli snö i helgen?! Prislappen för kalaset blev 600 kr... det är det väl värt, en gång per år??

Nu ska jag hinna virka lite (tror jag), vila lite, städa lite och fräscha till mig lite... sen ska jag träffa mammorna från mitt tidigare område. Ska bli nice! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!