tisdag 15 maj 2012

Virkade bakelser och Försäkringskassan

Nu är det vind i seglen minsann, haha, skoja bara. Försäkringskassan ringde i dag och det är klart med min sjukpenning fram till leverans. :) Sen har jag i och för sig förstått att rik blir jag inte av att vara sjukskriven... möjligtvis på tid... men knappats när det gäller pengar. Runda slängar, 6000 kr har jag att leva på i maj eller rättare sagt juni, i och med att det är maj-utbetalningen som är försvinnande liten. Det ska räcka till samtliga räkningar, hahahaha, bara det är ett skämt. Nåväl, det får väl lösa sig, sa kärringen som sket i vasken.

Jag skrev tidigare att jag skulle börja sticka... nu är det inte så, utan jag virkar i stället. Mmm lättare och går snabbare att lära sig. Kul är det. :) Hade tänkt virka lite såna söta bakelser, som Vincent ska få till sin lekstuga. Jaja, nu har han ingen lekstuga, men han har ett kök och lite olika matlagningsgrejer och snart små bakelser. Jag lånade en bild av snuttgrodan.bubbleroom.se :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!