fredag 11 maj 2012

Belly Bandit

Funderar jag att ge mig själv i 35 års present... dels för att eventuellt hjälpa magen att återhämta sig lite snabbare, men även för att stötta upp efter kejsarsnittet. Minns att sist var den en plåga att amma, eftersom sonen kom åt ärret då och då. Gaaaah! Nu är de två!!

En annan sak jag funderat på är att amma tvillingar. Minns att jag både med dottern och sonen vart så otroligt trött när jag ammade att jag låg på sidan och oftast somnade till. Detta kommer såklart vara omöjligt nu när de är två. Hmm så hur göra?? Jag har inte haft problem med amningen så jag är inte orolig för den delen, bara hur jag ska kunna vila samtidigt. :) Vill ju inte att töserna trillar av amningskudden.

Ytterligare en sak kring amningen, som för mig känns viktig, med sonen började jag jobba efter 2 1/2 vecka och då pumpade jag som tusan under helger och när jag kom hem på kvällen, frös in och sambon använde det nästa dag. Hur tusan ska jag hinna pumpa nu när de är två, som dessutom ska äta var 3:dje timme? Jag tänkte, det kan ju vara skönt om jag kan få hjälp med matning då och då av den ena, men vill att hon ska få bröstmjölk.

Jaha, dagens stora funderingar kring amningen. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!