lördag 26 maj 2012

Rensning

Jahapp, dags för nästa visning, i morgon... en som bokat privat visning. Jag som precis börjat rensa garderoberna = kaos!! Som tur är hjälpte Tindra mig i dag att sortera alla kläder jag fyndat på Tradera och så la vi ihop de so matchar, alltså alla kläder behöver inte vara exakt samma. Men jag vill två uppsättningar av alla kläder, dvs två kortärmade bodys osv. Finns lite att komplettera med, jag som trodde jag var klar! Jaja, det ska nog ordna sig. :)

Idag hamnade Vincents bajskorv på golvet, han var så stolt att han höll på att spricka... Yiiiiipeee skrek han och skickade armarna rakt upp i luften. Haha, söta människa!! :)

Här har han tagit en väska av Titti och ska gå til kolan... ja skolan. ;)


Hej då mamma!! haha, han vill såklart oxå till skolan.

Jag är grymt stolt över mig själv och mitt sorterande, jag har i går sorterat min garderob och flyttat ur den... nu finns bara gravidkläder där, lagt ut två jeans som jag vuxit ur, på Tradera (gravidjeans alltså). Det finns liksom ingen mening att spara dessa, det är min sista graviditet. Om det inte kommer nån liten sladdis, hihi... ;)

I Vincents garderob är allt utrensat som han inte kan ha, dessutom är det sorterat i dagiskläder och "finkläder". Skönt att bara kunna dra ut just den lådan som gäller för dagen. :)

Nu ska jag snart ta tag i Tindras garderob, önskar jag kunde rensa även Cs... men det går han nog inte med på.

Både diskmaskin och tvättmaskin har börjat lukta skunk, nu ska jag googla på husmorstips och sen vila lite "gäsp", verkar som Vincent gott och somnat? Han bara försvann från matbordet och in i mitt sovrum, han är verkligen trött nu för tiden... är det värmen tro? Jag hoppas det, för vad är det annars? Jag orkar ta mig tusan ingenting, eller rättare sagt jag måste vila hela tiden. Jag kör på ca 10 minuter, vila 10, kör på 10 osv. Sist vi var i parken höll jag på att svimma av att gå dit och hem ska vi inte ens skriva om. MY GOD!! Jag skulle ner och kika efter mina garn i brevlådan i dag... säger bara det, backen upp, tror jag vilade fyra gånger och den är kanske 50 meter men brant. Hör ni brudar, nu är det dags att snart fundera på att flytta ut, så mamma kan få tillbaka sin kropp ok??

Nä, nu vila som skrivet, sen maskinerna, sen pilla med Cs födelsedagspresent - har bästa idén... lite sent ute bara. Hihi. :)

2 kommentarer:

  1. Kul att sortera men guud så jobbigt!

    Hur gamla är barnen ?

    Mysig blogg och grattis till twinsen i magen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar!

      Nu är ju jag gravid och inne i värsta rensa-slänga perioden, händer bara när jag är gravid. Hihi.

      Mina barn är 10 år och 2 år.

      Tack så mycket!! Jag ska kika in på din blog med... :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar!