söndag 27 maj 2012

Mors-dag 2012

Idag är det Mors-dag och oj vad vi har firat.... NOT!! Vi hade ju en VIP-visning för några som var såååå intresserade, mmm vad bra. Vi klev upp runt 9.00, jag städade... la upp ett schema med 30 minuters pass, 10 minuters vätskepaus och sen 30 minuters arbetspass igen och så vidare. Vincent fattade ingenting, han har varit på dagis när jag städat tidigare. C klippte gräset (med grannens gräsklippare) och det tog ett tag, den är säkert 700 km stor. Sen kom vi på att det behövs en trimmer, i väg och handla... 899 kr på rea, TOPPEN! Vi var glada i ca 30 minuter då motorn plötsligt börja tjorva och låta kontstig, sen stänga av sig osv. Jag hade hört ljudet förut, för några dagar sedan på min födelsedag... då var det mixern (som just då vispade grädde)... motorn skar. Hmm va va fel?? Jag undrade om han fyllt på någon olja, jag har ju ändå läst till Civilingenjör inom Maskin... hehe... Nej det hade han inte, han hade gått in på Statoil och bett om hjälp eftersom han inte visste vilket drivmedel han skulle köpa. Jaha, en trimmer är alltid en 4-taktsmotor, säger Statoil-killen självsäkert. Jag kände mig osäker, C läser intstruktionsboken och jag googlar... där står att en grästrimmer ALLTID är en 2-taktsmotor, vilket kräver en gnutta olja i bensinen. Stackars nya grästrimmern har skurit i hop pga felaktigt användande eller åtminstone tankning. Hmm ringde Statoil och i frågasatte kunskaper. De skulle ordna det sa de... får återkomma med utveckling.

Men sen gick det bra! Eller? Hmmm nja... sen var det dammsugaren som strejkade fortfarande, C trodde att han skulle få den att suga upp de dun som kommer frpn våra täcken, Vincent har nämligen bitit små hål i täckena. Men nej... inte en dag som denna, icke samarbeta... Gäsp, jag var HELT slut vid detta laget. Hur visningen gick? Mmm mäklaren ringde mig efter ca 12 minuters visning (för en hel dags slit... vi blev klara 17.50!!) nääää kvällssolen kan de inte leva utan... men de tog snällt ett prospekt och lovade att höra av sig. Mmmm bullshit säger jag och är mycket trött på visningar, städningar, putsingar, tillfixningar så huset ser ut som ett museum... JAG ÄR VÄLDIGT GRAVID, OKEJ?!!

Haha, nåja, nu njuter jag som tusan av att ha ett städat hus och en nyklippt gräsmatta, ska verkligen njuta så länge det varar. :D

Nu ska vi se en film som vi hyrt för ca 4 dagar sen (hade kunnat köpt två likadana för den summan det kostar oss i förseningsavgifter). Vincent sover nämligen för en gångs skull! :) Han sover ju numera i vårt sovrum... När vi var vid lekparken (vid tiden för visningen) så sa han plötsligt att han ville åka hem och soba säng. Så han packa i hop och hoppade in i bilen. Sen ångra han sig i och för sig... men då var han redan fastsatt i bilstolen, hehe. Så vi sa God natt till parken eftersom den skulle sova och åkte och handla sushi. Sen dess har han sovit...

Här är en bild på Vincent som baby, nu vill jag ha två lika söta igen!!


Mitt i all denna kaos som rådde i dag, ringer min söta fina dotter och önskar mig en bra mors-dag. Hon hade inte orkat se hela Mello i går, men var mycket glad för att Loreen vann. Hon är så fin min Tindra och snäll, även om hon har sina 10-års utbrott då och då. Usch, kan inte vara lätt att vara 10 år idag... eller det var det i och för sig inte när jag var 10 år heller. Jag blev i alla fall alldeles glad och varm när hon ringde, hon har även lagt ut på FB att hon älskar mig... Jag har sååååå fina barn!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!