onsdag 23 maj 2012

Bra dag, stor mage, jäbar föbannad

Idag är en bra dag! Det är sol ute och varmt... lagom varmt. :)

Jag har suttit ute och lyssnat på ljudbok och virkat, denna gång blir det en mössa, skulle varit till Vincent men jag missade lite i beskrivningen och nu är det en vuxenmössa. Jaja, strunt i samma, jag gillar mitt nya intresse.

Jag har även varit nyttig, dvs jag har plockat i och ur diskmaskinen och städat badrummet. Bra jobbat!! :)

Sen har jag kikat på min jobb-dator, det visar sig att vi får ersättning för en skada, som vi trodde det skulle bli avslag för och dessutom ser jag att jag får sjuklön 10% när jag är sjukskriven. Oj, visste jag inte, så det är bonuspengar... me like!! :D

Jag är nu inne på en ny bok och den får redan mina varmaste rekommendationer: Dyngkåt och hur helig som helst. Hon är underbar Mia Skäringer och det är äkta, annars så är allt så enkelt och alla är såååå lyckliga hela tiden tack vare att de är så duktiga på allt. Nä, Mia passar mig... hon är impulsiv, precis som jag, får jag en tanke en idé så ska den helst vara genomförd i går. Nu är C likadan och kanske snäppet värre än vad jag är, vilket bidrar till ett händelserikt liv... dock utan planering, vilket gör att som skrivet det händer mycket, men vi missar en del saker som vi även saknar. Att jobba på vårt sociala umgänge, där är vi urusla, förmodligen för att vi vill ha fritt spelrum för att göra det som faller oss in och direkt när vi bokat något så känner vi oss låsta. Hmm kanske går att fixa på något annat sätt?? Funderar.

Nu ska jag njuta av barnens pannkakor, haha, sen är det dags att packa jackan som ska skickas och sen svida iväg med mina vinterdäck och hämta paket på Hemköp samt skicka paket. Därefter är det mina fina barn som ska hämtas upp. :D

Just ja, var hos bm i går... min järnvärde var dåligt... typ 109 och min mage hade växt, tror den ligger på ett Sf-mått på 38-39.... crazy.

Just ja, måste bara skriva... vi åt kött häromdagen och Vincent gick i väg till köket och när han är där hör vi honom säga... "Ja bir jäbar föbannad"... hmm inget att vara stolt över och det säger mig att jag är förbannad FÖR ofta nu för tiden. Hmmm. Sen kommer han tillbaka med jordgubbssås, haha, som han absolut ska ha på sitt kött. HAHAHA. Han är så rolig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!