tisdag 15 maj 2012

Sticka, visa, räkna, brista....

Jag håller på att lära mig sticka... mmm jo då så är det. Jag kunde sticka en gång i tiden, men har ju helt glömt bort! Jag har en bok som ska lära mig att sticka, men näää den funkar inte riktigt eftersom jag behöver grunderna. Så nu jobbar jag efter denna Lär dig sticka underbar sida, som oxå är pedagogisk! :)

Nu ska jag tjata om visningar igen... vi hade ju en kvällsvisning i går och som vanligt spenderades en tid på McD, jag lockade även med mig Tindra som barnflicka, kostade en marängswiss 22 kr. Det var det värt kan jag lova! När väl C dök upp så åkte vi och kikade på ett hus vi gärna vill köpa... usch nu är jag igång igen och har redan fixat i ordning hela huset, målat om det och ja du vet. Därefter åkte vi och spionerade på vår egen visning, en bil... bättre än noll eller hur? Vi fick sen veta att det var ett äldre par, de gillade huset, men inte baksidan (som är sluttande) och inte heller att man inte kunde komma ut direkt på gräsmattan. Hmm de har säkert nån liten hund som ska rastas på den gräsmattan, i övrigt var mäklaren på topphumör och tyckte att denna kund var en optimal kund. Ja, vi får se, nu vet jag en del om djurmänniskor (efter 7 år på ett försäkringsbolag helt inriktade på djur) och då säger det mig att det kommer vara svårt att acceptera för dem att hunden inte kan rastas direkt på gräsmattan. Men men den som lever får se.

Jag har förlikat mig med tanken på att huset blir kvar över sommaren (det är i alla fall vad jag tror, att jag har förlikat mig med tanken alltså). Jag njuter på rätt bra här och den här boaperioden börjar göra sig påmind. Jag vill sticka, rensa, slänga, fixa smart förvaring i stugan, rusta upp stugan ordentligt. Just ja, vi fick en bra värdering på stugan i går... men vi vill såklart ha MER! Haha, få se hur det går. :)

Vincent har bestämt att han sover i vår säng så länge spjälis är kvar, han vill ha en riktig säng. Jag förstår honom, han är ju stora killen. Han har börjat prata så bra att det inte är klokt och han kan verkligen räkna olika saker och få till det rätt. Han räknar numera prickfritt upp till 10, har slutat glömma 3:an. :) Han är mycket intresserad av bokstäver och stavar orden som står skrivna med stora bokstäver... sen kan han inte bokstäver så det blir ju inte riktigt rätt såklart. Men vi ska börja träna eftersom han tycker det är så kul.

Magen är stor, men jag tycker det börjar bli lite lättare att sitta och ligga. Förut hade jag en sanslös smärta under revbenen, tv 2 ligger ju i tvärläge precis under revbenen (kan inte vara skönt??). Kan hon ha flyttat sig eller är det så att magen sjunkit?? Är nu i vecka 32 (31+4), herre jesus va fort tiden går!!

Jag har även haft en svidande brännande smärta på vänster sida av magen, långt ner och inne i magen, fick för mig att det är min magmuskel som gått av?? Jag är ju snittad sen tidigare och i hopsydd... men jag vet inte riktigt? Kanske är de skitläskiga bristningarna som är på väg... buuuuuu... jag har varit förskonad båda gångerna tidigare.

Jaha, då blev det ett bla bla bla inlägg denna gång. :)

Ha en riktigt skön dag! Vädret är bara HELT underbart!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!