fredag 1 juni 2012

Blommornas dag i dag

I går var det fullt ös medvetslös! Först var det barnen i väg till dagis och skola, sen var det lite städning eftersom vi hade besök till middagen, vid 11.30 kom fotografen och tog nya sommarbilder. Därefter skulle jag ju vila... men nej, då handlade jag bil på nätet. Haha, vi får väl se om allt kommer att klaffa nästa vecka, då är det en Chrysler som flyttar hem till oss och en Renault som flyttar ut. Som sagt nog skrivet om det... vet aldrig vad som händer.

Sen var det dags att hämta Vincent och han hade haft hinderbana på dagis, så då fick jag njuta av några fina bilder när han hoppade. Problemet var att han inte slutat hoppa, utan bara hoppade vidare och för första gången inte var så peppade på att gå hem. Hmm vi som hade en dejt planerad! Vi kom i väg i alla fall och Vincent trodde han kommit till paradiset! Hans kompis R hade huuuuuur mycket leksaker som helst!! Vi (eller jag) är lite sugen på att köpa S och Js grannars hus... men men nu står allt still. Blääää.... I alla fall, fikat var gott, även K och H dök upp med sina två barn vardera, så det var fullt hus kan man minst sagt säga!! Problemet var när vi skulle hem, det tog 45 minuter att övertala Vincent att hänga med och dessutom hade han pooopat. Hmm nu ska jag liksom övertyga honom om saker, att ta i med hårda handskar är inget för mig. Jag är svagast helt enkelt! 

Sen hade vi ett par kompisar, M och E på middag, trevlig och gott!! :D Vi fick denna härliga jordgubbsskål med jordgubbar i.... MUMS!! 


Idag är Vincent ledig med mig och det spöregnar verkligen, så vi ska bara myyyyysa. :) Vi har tagit hand om blommorna på morgonen, duschat, vattnat och fixat. Vincent har såklart hjälpt mamma med blomsprutan, han går verkligen inför sina uppgifter. Vincent och Tindras tomatplantor fick flytta in i dag, det kändes lite väl ruggit. 



Nu ser Vincent på Surf´s up och jag ska hinna virka mig en ruta till! Har en idé till ett mönster på en filt, jag ska prova att virka en sån i bomullsgarn eller kanske i ullgarnet... hmm ska rita upp det i Excel. :)

Take care!! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!