fredag 1 juni 2012

Veckans boktips

Två böcker har avverkats denna vecka, först och främst "Dyngkåt och hur helig som helst", helt underbar bok och jag gissar att den var extra bra eftersom jag lyssnade på Mia Skäringer som läste upp boken. Den fick mig på något sätt att slappna av och jag älskar hur hon skriver om sina barn och känslorna kring små blöta vantar, sockar och leksaker överallt. Sååå mycket kärlek!! Sen är boken helt fri från krav, gör det du känner för, skippa husfridssex och go with the flow... på ett helt annat sätt än alla de "fina" självhjälpsböckerna. Jag tackar Mia allra ödmjukast för att hon bjöd på sig själv och jag kan erkänna att jag saknar henne... kanske ska ge mig på Aviga Maria oxå? :)


Nästa bok var oxå en ljudbok via storytel, Mari Jungstedt, Den sista akten. Det var en skön boka att lyssna på, rätt förutsägbar och inte så lurig som till exempel Camilla Läckbergs böcker. Den byggde upp lite spänning utan att ge mig en rädsla, som en del författare gör. Härligt att höra om Gotland och kärlek, på ett lite rått och äkta sätt. Människan är verkligen sårbar... En rolig sak var att två av figurerna hade efternamn som fick mig att haja till lite extra varje gång, det ena efternamnet är mitt eget som inte är såååå vanligt och det andra är en barndomskompis vars efternamn inte heller är så vanligt. Boken var helt ok och jag kan rekommendera den som sommarläsning/lyssning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!