tisdag 12 juni 2012

Fokusera på rätt saker, människor och värdesätt tiden vi har tillsammans

En kompis skickade ett sms vid 23.30 och bad om ursäkt om hon väckte mig... Hon är mammaledig med en liten dotter. Men nej nej, väcka nån som i stort sett aldrig sover, det går liksom inte. Jag ligger här (dvs i soffan eftersom jag är utvisad från sovrummet, pga lampan) och virkar små söta skor. 4 st får det bli. :) Idag har Vincent varit ledig med mig, han har mest varit go och snäll. Han önskade sig pannkisar till lunch så det fixade vi såklart. Han var snäll och bar toapapperet till bilen. Sötnöt!! När han sen berättade om sin dag för C då gick det undan, men jag tror han fick med allt!! Haha! Atta flytta!! = akta dig så jag kommer fram... Mitt favorituttryck just nu. :) Plötsligt på fejsan idag dök det upp beklagande inlägg, en ung människas hjärta har slutat slå... En vacker och lycklig människa med livet framför sig. Orättvist... Ja verkligen... Wake up call!! Varför klaga på livet? Tänk om jag inte vaknar i morgon eller ännu värre... Tänk om inte mina nära och kära vaknar. Vem vet när jordelivet tar slut denna gång? Vem vet vad som lurar runt vårt hörn? Lycka eller tradgedi? Nä, nu är det verkligen dags att börja leva livet och njuta av varje sekund som jag har med framför allt mina barn, de är mitt allt och ändå säger jag ofta, Vänta... Jag ska bara, I morgon... Inte nu, Till helgen kan vi... Osv. Många gånger blir det inte så, alltså att när sen, i morgon eller helgen är här... För då är det nu och inte sen, i morgon eller nästa helg. Nä, detta är vad jag kommer att tänka på när jag ser min Livs film. Så ta vara på ditt liv och värdesätt RÄTT saker!! God natt till dig och god virkning till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!