lördag 23 juni 2012

Hej då slemmis

Ja, alltså slemproppen kom som en mysig överraskning när C jobbat 45 minuter i dag, dvs 15.45... första förlossningen började så, att slemproppen gick vid 06.30 ca och sen efter nån timme small något till inne i magen, vattnet gick, men hon var så fixerad att det bara sipprade ut, så jag fatta knappt att vattnet gått. Sen från 7.30 värkar var tredje minut! Så snabba besked med andra ord!

Förra graviditeten gick slemproppen när jag var på planeringsdag!! "/ en vecka innan bf... jobbade ju till fredag och hade planerat snitt tisdag, så jag var ledig endast en dag kan man säga. Mådde sjukt bra! Hur som helst så undrade jag lite smått där på toaletten på planeringsdagen... en ledningsgrupp med 4 killar och jag. Haha, vad ska jag säga... ehh hörrni slemmis har liksom lämnat min kropp. De skulle dö, jag lovar!! :D Då blev det ingen bebis förrän på tisdag precis som vi kommit överens om jag och sonen (han är fortfarande lika samarbetsvillig för det mesta).

Så ja, du förstår 50% risk att jag skulle föda i dag alltså, när C jobbar och ingen barnvakt så långt ögat kan nå!! Hade varit lite typiskt mig, men jag tror jag klarar mig faktiskt! C slutar om 10 minuter och snart så kommer svärmor kunna åka hem från landet... 

Gud vad jag hoppas att McD är öppet när C åker hem!! Kanske han kan stanna i Häggvik??

Just ja, fy alltså... jag fick plocka en minimal fästing från Vs armhåla i dag!! Uscha uscha!! Är det katterna som drar med sig dom eller var kommer de i från? Jag hade ju oxå en när jag låg inne på 12:an.  V har sovit från 19.30 i kväll... skönt måste jag medge. Han har haft det lite tufft med sömnen nu när det varit så ljust, han har ju sovit hos oss och vi har inga rullgardiner. Men i kväll gick det bra. Han fick se en "ny" film i kväll... mmm missbrukar den "barnvakten" lite men kan tycka själv att det är ok i min sits speciellt när jag är ensam med honom. Han såg Lejonkungen och han älskar ju Linkon (lejon) som han säger. 


Söt bebisfot... Lille Vs... mys!! :)

1 kommentar:

  1. Heja heja!!
    känns som om det skulle kunna vara riktigt NÄRA nu, jag tror bebisar kommer sen söndagkväll/natt!
    Bläääää för fästingar, det måste vara det äckligaste som finns, jag ryser och får tix i hela kroppen!

    sv:njae bra form vill jag inte påstå, hela kroppen är otränad. Jag gick bara upp 13kg, tappade 11kg på 3 dagar och -15kg efter 5 dagar så vikten tappade jag fort. Först nu som jag känner att jag vill komma i bättre form annars har jag bara latat mig!

    Lycka till nu!!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!