onsdag 27 juni 2012

En bön

Idag återkom kunden som sagt nej till att öka sitt bud och hade plötsligt hittat ytterligare 100 tusen... knäppt det där, hur pengar bara kan dyka upp. ;) Men men, vi är ändå 100 tusen från vår lägsta nivå och då är vi så lågt nere så det är pinsamt... läste i dag att Finansinspektionen sitter och gnider tassarna och ska göra det ännu tuffare för oss som jobbar under piskan (tar lån till bostad). Jahapp, lägligt lägligt... men orkar knappt bry mig. Jag är för gravid för att det ska kunna beröra mig ordentligt. 

En annan sak är att jag är ledsen... mm så ledsen så att tårarna forsar. Jag ska vara ensam på inskrivningen för snittet i morgon. Tiden har varit bokad sen i april... nu backar barnvakten (svärmor) ur, det skulle visst köras hästar på bete i morgon. Jaha, då är jag ensam... igen då.... usch, det är inte kul, jag vill såklart ha någon att dela den dagen med. Den som ska vara den andra hälften i detta projekt, som jag känner blir mer och mer mitt eget projekt(!) 

Som tröst har jag beställt en massa garn från garnaffären, kunde liksom inte hejda mig nu när jag ändå satt och betalade en svindyr bilskatt, p-böter och en Belly Bandit. "/ Jaja... återigen det där med bal-på-slottet-tänket... jag har det ändå bra. Jag är frisk (alltså jag menar normalt sett... räknar inte min njurstas till nån sjukdom direkt), mina barn och min sambo är friska. Jag bor i ett fint hus, som kommer bli trångt men ändå ett hus, jag har ett fritidshus vid havet (herre gud!!) och jag har ett jobb som ger mig så pass bra lön att jag får bra mammapenning och extra från mitt jobb... Jag har två underbara barn och jag har blivit välsignad med tvillingar. Visst kan jag gå på en inskrivning själv... men tycker ändå att jag har rätt att vara ledsen... 

En annan sak; vi var och kikade på ett hus som vi fastnat för och vi kanske kan köpa om min i hopsnickrade deal går igenom... beror ju oxå på hur hårt piskan ska vina denna gång från FI. Det känns kanske inte 100% wow, men 80%... skulle vara såååååå skönt att bo där för att kunna GÅ till dagis, skola och ha flera vänner i samma sits i samma område. Snälla lilla Gudis... kan jag få be om liiiiite till bara... liiiiiite till, om du går med på det så vill jag att budet accepteras (från mäklare och köpare), banken samarbetar och att vår deal med husägaren klaffar. Sen är jag nöjd!! Ehh, ett tag i alla fall. :D 

Förkylda är vi båda, C och jag... men en kille som är förkyld, han ÄR närmare döden än livet... det är bara att konstatera!! ;)

1 kommentar:

  1. Förstår om du blir ledsen för imorgon, ska tänka lite extra på dig :-)
    Det är så spännande, tänk att du snart är 4barns mamma!!!!

    sv: tack för tipsen, vi har kollat runt lite och det lutar mot naturhistoriska/cosmonova, skansen och min favorit en fika på rosendalsträdgård.
    ta hand om dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!