söndag 17 juni 2012

En av de saker jag fruktat allra mest har inträffat...

... ända sen vi köpte huset så har jag tyckt att det varit läskigt med gasspisen, verkligen. Jag gruvar mig för att laga mat. Och idag alldeles nyss vad händer?? Jo maten börjar brinna!! Alltså galet mycket!! Stora lågor slog upp ur pannan, svedde köksskåp och fläkt, samt mosaiken runt om. C ropade på mig och jag bara blev paralyserad... sen kom jag i väg men då var branden släkt. HJÄLP!! Tydligen hade C lekt Thaikock och körde upphettad panna, rapsolja och sen wokade grönsakerna... det var när de senaste kom i pannan som branden satte i gång!

Annars har dagen bestått av att städa... jo då, det är C som städat såååå fint... inte helt utan gnäll... men nästan. Runt halv tolv kom Vs farmor och hämtade barnen och åkte till McD.... Tackar för det!! Vi var klara och anslöt vid 14.10, vilket herrans liv det var!! Men men, V hade i alla fall lagt sig och sovit två gånger i lekdelen. Haha. Plus att han fångat en kille som hade på sig sina skor... vilket man inte får!! :)

Visning 14.30, i morgon skickas servituthandlingar till köparna (yes, det är de som kommer köpa huset). Och sen SKA vi skriva papper!! :)

Mitt läge... mmm jag har haft två skov.... ett mitt i städning och ett på McD... kul, fick lägga mig ner och kvida. Nu känns det mycket mycket bättre. Håll alla tummar och tår och annat som kan hållas, att detta nu går tillbaka. Vill inte trycka i mig mer morfin och vill att bebisarna ska få fart igen. De har verkligen varit slöa nu sista dagarna. Usch. Usch. Alltid denna oro...

Regnet har öst ner, men sen började det spricka upp!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!