söndag 24 juni 2012

Storhandla?

Jag känner mig garntokig! :) Jag ser framför mig att jag ska kunna dubbelamma och virka samtidigt, det borde fungera eller hur. ;) Nu har jag förberett en beställning från Garnaffären självklart med fri frakt. :) Haha, men det är jag väl värd eller hur? Det är ju sååååå kul det här!!

Just ja! Jag ropade hem Belly Banditen som jag skrev om tidigare... nu vänta och se om den hjälper både för stöd och skönhet.

Idag har jag bitit i hop kan vi säga, vi har ju fått ett nytt köpcentra här i området... inget fancy utan det är med ÖB, COOP, Arken och lite andra butiker i samma stuk. Vi hade två missions, först ÖB för att köpa upp ett Gonni (godis) förråd hemma, mineralvatten, läsk, kakor (ja, kan ju räkna med ett och annat besök framöver och då är det skönt att ha något att ställa på bordet), pasta, duschsaker, städsaker och annat tråkigt. Vi hade en budget på 500 kr, vilken vi spräckte med 133 kr. Fick i alla fall med oss sjukt mycket hem som annars hade kostat oss avsevärt mycket mer. Sen vidare på Coop, där en ung tjej (som var anställd där) kom fram och ville bara säga att jag var så fin med min mage. Jag blev såklart jätteglad och stolt och berättade det för C, som tog ner mig på jorden. Det är hennes jobb förstår du väl att få kunderna på bra humör när de går in... men jag kommer i alla fall tro att hon menade det! :D Ja, han ändrade sig snabbt och sa snällt att jag var väldigt fin... hihi... DET var för att hålla mig på gott humör!! Vi hade en budget på 1000 kr och vi skulle handla för att fylla frysen ordentligt, så det alltid finns något hemma när vi ska laga maten. Vi handlade kyckling, kött, lax, vitlöksbröd... ehhh glass... ja en hel massa bra att lägga i frysen, några mindre bra saker, men som funkar i kristider, korv, färdiga köttbullar, varmkorv. Sen handlade vi färskvaror för en vecka framåt.

Vilken skillnad! För det första kostade den handlingen 1300 kr (jaja vi överskred även den budgeten) och vanligt vis kostar kanske en sk storhandling 2000 kr och du kan inte få in en liten tandpetare i kylen. Nu är det luftigt och lagom mycket i kylen och frysen är proppfull!! Så det ska va eller hur? Jag har länge jobbat för att dra ner våra matkostnader som varit skyhöga. Nu är det ett krav eftersom vi blir två till!!

Den som är uppmärksam ser att vi visst handlade för 2000 kr... men nu menar jag att vi gör en 2000 krs handling ca varannan vecka. Min tanke är att denna ska räcka i en månad och bara komplettera med färskvaror.

Jag är mycket nöjd med handlingen och vi får se hur länge det räcker.

Nu är jag beordrad till badkaret för att vara badvakt, vår förkylda söta son har rubbat sina sovtider enormt och nu är väl klockan ca 19.00 för honom "/

1 kommentar:

  1. Hihihi...lite övning så sitter du där och dubbelammar och virkar för fullt ;-) Tänk vad spännande och mysigt! Bara en månad kvar nu ju. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!